HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
grønskolling søger ekspertise
sonny jensen
hej

står i samme problem. som så mange andre. jordvarme markedet er noget mere forvirrende end først antaget. og så siger folk det er bare forde det ikke er så kendt. men her på denne site er det jo godt kendt og derfor tillader jeg mig også at spørge jer til råds.. og håber på lidt hjælp til en der hælder 95% til jordvarme..

vi har et hus på 120 efektive m2. det er ny renoveret. dvs nye gulve men slanger i alle rum og ingen radiatore.
iso efter da værende krav. bygningsrelement 2006.
så godt isoleret og men nye lavenergi ruder over det hele.
derfor er valger faldet på jordvarme da det må kunne betale sig.
planen er er første sal skal indgå om få år. så der bliver ved 80 efektive m2 deroppe.. og planen er ligeledes gulvvarme deroppe.

men problemet er så hvad vælger man??

under 10 km herfra ligger et lille firma der har dvi. og kunne sagtens fristes til at støtte en lokal.. men hvad er jeres erfarinder med jordvarme pumpe fra dvi. og har i ellers nogle gode råd til en ny starter så høre jeg endelig fra jer.. har også kig på en danfoss.

håber ar høre fra jer hilsen sonny.
 
Admin
Hej Sonny

På så nyt et hus med gulvvarme overalt ville jeg vælge og lave et jordvarmeanlæg basseret på direkte koblet gulvvarme mod varmepumpen.


Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
sonny jensen
hej admin

huset er ikke nyt. det er et gammelt hus far 1906. men det er gennem renoveret. nye gulve med 300mm iso. ydre væge består af enkelt sten. 100-120mm hulmur. og derefter 230mm iso. og op til 1 sal som endnu ikke er benyttet er der ligeledes 230mm nye lavenergi vinduer over alt. men da huset ikke har haft en vinter på el varme efter renovering er min største bekymring og udregning af kw behovet.da der jo ikke er noget at sammenligne med.

direkte gulvarme tilkobling lyder som en god løsning. men kan varmepumpen nemt styre det hele selv?
 
airman
Umiddlebart ville dette være ulovligt admin, jvf bygningsreglementet. Du skal have individuel regulering i hvert rum (jeg gør selv det andet, men man må bare ikke jvf BR)

-> Sonny. Hvis huset er totalt lavet istand, kan en vp i størrelsesordene 5 - 7 kW meget nemt varme det op. 6 kW eller derunder vil ingen problemer have, men vil være lidt sløvt på store træk på varmtvandssiden. Men har man ingen kar, 0 problemer. Ellers tager man en 7 kW. Den vil være særdeles meget overlegen. Jeg ville vælge 7 kW og så have lidt i baghånden til en udvidelse.

 
Admin
Hejsa

Airman har ret, man skal kunne regulere i alle rum efter bygningsreglement.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
airman
Netop, men det andet er 1000 gange bedre rent driftøkonomisk. En manifold til regulering af vandmængden og direkte drift på varmepumpens udekompensering. Så får du driftøkonomi.Grin
 
sonny jensen
hej igen. vil jeg have i mente når jeg ellers høre hvad de forskellige siger. i denne "jungle" må jeg hellere få flere tilbud..

var planen jeg ville stå for nedgravningen selv. men måske dumt ikke at have en garenti på det..?
 
airman
Jamen kender man nogen der kender nogen osv.

Men skaf nu lige et klokkeklart overblik over en totalleverance først. De fleste leverandører har intet imod at splitte priserne op. Dog bør du på visse punkter passe på ikke at rode for meget. Ham der nedgraver/nedpløjer leverer også slangen. Ellers begynder det at blive lidt tåget med garantier.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,357,722 Unikke besøg
XHTML CSS