HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Tilbud på jordvarmeanlæg
Steen
Da min og familie og jeg er flyttet på landet har vi modtaget tilbud på jordvarme. Vores eneste erfaring med opvarmning er den årlige måleraflæsning af vores fjernvarme.

Så det med alternativ energi er meget nyt for os, vi har dog prøvet, bl.a. gennem Heatpump.dk at få et indblik i hvad jordvarme kan tilføre os.

Vi har fået et tilbud som det kunne være interessant at høre eksperternes mening, jeg vil derfor høre om det er muligt at få nogle reaktioner fra øvrige medlemmer af Heatpump.dk på tilbudet varmepumpens størrelse, jordledningernes længde, prisen eller om der skulle være noget som bør laves anderledes

Check link til tilbud: http://www.fodboldhistorik.dk/jv/jv.htm

Håber det er muligt at få noget kommunikation op at køre, og at vi dermed har mulighed for at blive noget klogere på jordvarme og hvilke krav vi skal stille leverandøren.

Leverandøren af anlægget tager dkk 23.500 for nedgravning af jordvarmeledningerne.

Jeg er i besiddelse af et skriftligt tilbud som er lavet efter forudgående konsulent besøg fra den pågældende udbyder, hvorfor jeg håber at leve op til Heatpump.dk regler heromkring.

Håber der er nogen som vil checke linket og komme med en melding, på forhånd tak.

Venlig hilsen
Steen Larsen
 
Admin
Se sådan skal det gøres Smile

Citat fra steen´s indlæg

Jeg er i besiddelse af et skriftligt tilbud som er lavet efter forudgående konsulent besøg fra den pågældende udbyder, hvorfor jeg håber at leve op til Heatpump.dk regler heromkring


MVH

ADMIN
Redigeret af Admin d. 28-10-2006 01:13
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Maze
Hej Steen
Hvad opvarmes huset med i dag?
Hvis det er med fjernvarme vil besparelsen blive så lille at tilbagebetalingstiden vil overstige anlæggetslevetid.
Du skriver at huset er fra 1992, så kan varme udgiften ikke være alverden..
Mvh. Maze

290 m2 hus fra 1885 opvarmet med jordvarme fra en ITV Greenline HT plus E14, 300 L VV, 160L buffertank installeret i 2006.
 
Admin
Til Steen

Er i flyttet fra et sted med fjernvarme til et sted med anden form for opvarmning. ?

Eller skal der laves nye fjernvarme installation hvor i er flyttet til ?

Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Steen
Hej Maze og Admin
Tak for jeres indlæg.
Vi er flyttet fra parcelhus med fjernvarme til et hus på landet. Huset er fra 1992, hvortil kommer et fyrrum som er fra 1900. Herude står et 18 år gammel oliefyr. Fyret er ikke længere optimalt ligesom olietanken skal udskiftes i 2008.
Huset er tidligere beboet af 2 ældre mennesker som har benyttet 130 kvm. Til opvarmning har de brugt 3000 liter olie. Vi har udnyttet loftet 94 kvm som opvarmes med radiator, ligesom vi også vil bruge en 30 kvm stor udestue som opvarmes med gulvvarme. Altså ialt 251 kvm.
Og med 2 teenage børn (som tager lang tid om at vågne under bruseren), forventer jeg at vi skal bruge min. 4500 - 5000 liter olie.
Vi har desværre ikke mulighed for at få fjernvarme eller naturgas, så enten den hedder enten nyt oliefyr, stokerfyr eller jordvarme.
Jeg har med stor interesse fulgt billedserien fra jeres (Maze) nedgravning af jordledningerne, vi kan med 50 meter hovedledning, grave de 3 x 200 m strenge ned marken, hvorfor vi altså ikke behøver at få haven gravet.
Såvidt jeg husker er slangerne gravet ned i september, men hvorfor tager i først anlægget i brug i december.
Venlig hilsen
Steen
 
Maze
Hej Steen
Nu fik vi vist alle facts på bordet.
Din situation ligner meget vores, med en gammel installation som er moden til udskiftning og et relativt højt energiforbrug.
Vi valgte i processen med at udvælge en ny opvarmningsløsning at trække udgiften til installationen af et nyt oliefyr fra investeringen i jordvarmen og det gav i vores tilfælde en tilbagebetalingstid på 5-7 år.
Vi kiggede også på en stokerløsning men den blev fravalgt pga. flere ting:
1: Prisen på piller er steget meget de senere år.
2: Decentral energiproduktion forurener mange gange mere end et moderne kraftværk med filtre og uddannet personel.
3: Den ugentlige vedligehold og de mange mekaniske dele der er i et stokerfyr.

Med en VP du kun afhængig af elprisen og da kun i mindre grad da hovedparten af din varme vil komme fra solen. Cool
Et ekstra plus er at en del af din el er produceret på vindmøller i DK, og det sammenholdt med solenergien fra haveslangerne giver mig en god fornemmelse i maven.
Ja, jeg ved godt at elprisen er steget, men så snart de får lidt vand igen i sverige og norge så falder den vel til sit naturlige leje igen...?
Generelt er det vel sådan at elprisen altid vil følge olie prisen et stykke af vejen.
Prøv evt. linket nedenunder så kan du se din besparelse i svenske kroner. (Ups nu nævnte jeg vist det forbudte ord igenShock )

[url]http://www.vpw2100.com/default.asp?lngLangID=2&lngSiteID=1[/url]
Mvh. Maze

290 m2 hus fra 1885 opvarmet med jordvarme fra en ITV Greenline HT plus E14, 300 L VV, 160L buffertank installeret i 2006.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,255,095 Unikke besøg
XHTML CSS