HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Jordvarme kombineret med mælkekøling
XJLN
Min kammerat som er landmand har spurgt mig lidt til råds ang. et jordvametilbud.
Tilbudet lød på kr. 93.000,- excl. nedgravning af slanger for et Bosch anlæg med 90L bufferbeholder og 600m slange - Lyder det helt vildt? Jeg ved godt det er på et smalt grundlag at skulle komme med en udtalelse på Smile
Jeg sagde at det virkede nogenlunde ok - men kender ikke Bosch, er de blandt "de store" mærker mht. jordvarmepumper?

Han var selv lidt inde på om man kunne kombinere jordslangerne med mælkekølingen. Er der nogen der har erfaringer med dette?

ca. 200m fra stuehuset og varmepumpen er der flere tusinde liter mælk der hver dag skal køles ned, i dag sidder der en 13,5Hk kølekompressor men den skal være større med en planlagt udvidelse af stalden.

Nogen gode ideér til hvordan det evt. kunne kombineres?
Vølund/Nibe Fighter 1220-6 driftsat 11/2006, 240m 40mm slange, 100L buffertank, 179m² med gulvvarme færdigbygget 2007, gennemsnitstemp på ca. 21° i alle rum. 1/7-2010 7m2 solvarme installeret. NU total 0- Energi hus, inkl. Alt.
20/10-2011 6kWp (7,8) solcelleanlæg installeret.
 
Sydkoel
Tror han skal tage kontakt til KH-Nordtherm, de har rigtig meget erfaring med sådanne løsninger.

[url]http://www.kh-nordtherm.dk/Page-18.aspx[/url]
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,357,820 Unikke besøg
XHTML CSS