HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Jordvarme til hal 400qm, gård 220qm???
Tem1974
Hej

jeg skal have fundet en løsning på mit lille problem. Jeg er netop ved at isolere en maskinhal på 400qm som jeg bruge til min virksomhed. Der skal være ca. 15gr i hallen for at mine produkter ikke tager skade.

Umiddelbart havde jeg tænkt mig at købe et stokerfyr kun til brug i maskinhuset (har købt et sidste år til stuehuset dvs. så ville jeg have 2stk. på ejendommen) Men så har jeg tænkt en del over alt det arbejde jeg gør for at holde stokeren kørende. Og i sidste ende vil jeg hellere ud og sælge varer for mit firma og ikke bruge tid på at rense og vedligeholde.

Det var her jeg kom til at tænke på jordvarmeanlæg. Sidste år gik jeg ikke ind i tankegangen da jeg havde hørt at et sådan anlæg ville være super dyrt. (nu er jeg nok blevet lidt klogere for som alle I andre jordvarmeanlægsfolk ved så er devisen "Work smarter not harder!". Og så er pris altid relativ. Egentlig har min stoker kørt fuldstændig uden problemer; men den skal jo renses ind imellem og der skal jo hele tiden køres læssevis af piller til for at holde flammen i live. (stuehuset er fra ca. 1800 med 270cm til loft og hel uden isolering oppe, nede og i væg så derfor ret stort forbrug. Men det skal isoleres hen ad vejen.)

Mit spørgsmål er nu:

Kan man overhovedet få et anlæg der kan trække min hal samt mit hus? Ialt 600qm plus evt. hvis jeg inddrager de sidste 200qm af overetagen på min gamle bondegård? (jeg har 5ha jord lige rundt om hal og stuehus så derfor god mulighed for nedgravning af rør)

Kan man koble Kalofair på et jordvarmeanlæg til brug i hallen? Eller vil fremløbs temp. være for lille?

Slutteligt hvilket firma leverer gode pumper til dette formål?


Jeg ved godt at der er en masse uforklarede ting bl.a. hele beregningen af hvor stort mit varmebehov er da jeg ikke ved 100% varmeforbrug på mit hus og min hal. Men det jeg nok først og fremmest har brug for at vide er om et sådan projekt overhovedt kan lade sig gøre?

Jeg vil sætte stor pris på hvis der er nogle der har en lille kommentar de kan give med på min vej.

Hilsen
Tem1974
 
PeterKunz
Med 5 ha jord kan du få ligeså meget varme du vil have. Og der bliver lavet varmepumper i alle størrelser. Jeg kender én, der beregner varmepumper til fabrikshaller på over 20000 m2, så der er ingen ende på det. Det kan sagtens lade sig gøre, så du skal bare begynde at finde nogle forhandlere i nærheden af dig.Smile
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
Tom08

Jeg vil mene, at du skal prøve, at tage kontakt til virksomheden der hedder asap ( eller noget i den stil)som ligger nede ved grænsen. De er vist partner for Alpha-InnoTec i dk ,tror jeg nok.
Jeg har hørt , at de er involveret i store projekter, hvor de skal dimensionere varmepumpeanlæg i megawatt klassen her i dk. Det har jeg hørt fra vores lokale varmepumpevand som forhandler deres varmepumper.
Så kontakt dem og hør dem af.Smile
 
Sydkoel
Danfoss Heat Pumps aka KH Nordtherm vil også være behjælpelig med sådanne større projekter:

[url]http://www.kh-nordtherm.dk/Page-83.aspx[/url]
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,357,481 Unikke besøg
XHTML CSS