HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Isolering til jordvarmeslanger, gravemaskine
Ajustar
Jeg har lige modtaget 400 meter jordvarmeslange som skal graves ned. Slangerne skal i en dybde på 1 meter og en længde på ca. 4 meter, løbe under huset i et indføringsrør og ind i teknik rummet som er en "lav" kælder. I den forbindelse skal jeg bruge noget isolering, hvor er det lige bedst at købe det?.

Hvor stor en gravemaskine skal jeg leje, har tænkt at en lille 1 tons minigraver kan gøre det - er der nogen som har noget erfaring med dette?.

Nogle gode råd vedrørende buffertank, anlæggets størrelse er 6 kw.
 
Sydkoel
Jeg ved ikke hvor det er bedst at købe isoleringen. du kan bruge forskellige typer enten rørskåle eller salnger du trækker på, jeg sværger mest til det sidste.

En 1 tons gravemaskine bliver du hurtig ked af, det tager for lang tid !
Jeg ville vælge den allerstørste gravemaskine der overhovedet kan komme ind i haven. Hvis du kan få en stor gravemaskine ind i haven med en bred skovl kan du grave en rende og lægge en slange i hver side, det går hurtigt.

Angående buffertank, så skal der bruges lidt mere info omkring dit anlæg, men normalt behøves man ikke en buffertank.

Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
PeterKunz

Citer

Jeg ville vælge den allerstørste gravemaskine der overhovedet kan komme ind i haven. Hvis du kan få en stor gravemaskine ind i haven med en bred skovl kan du grave en rende og lægge en slange i hver side, det går hurtigt.

Jeg gravede med stor maskine og 1,30 skovl, en slange i hver side. Det tog halvanden dag for 3 mand at lægge 700 meter ned og dække færdig til. Se billede [url]http://www.heatpump.dk/photogallery.php?photo_id=49[/url] Grin
PeterKunz tilknyttede følgende billede:fil:
Du har ikke lov til at se downloads i denne debat.

Redigeret af PeterKunz d. 20-09-2008 09:49
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,289,871 Unikke besøg
XHTML CSS