HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
IVT, greenline HT plus 9KW
jfjeldsted
Hej

Skal jeg på nogen måde regulere på flowet på min gulvvarme eller klarer pumpen selv dette.
hvilke temperaturer skal jeg forvente på min gulvvarme vand ( fremløb/returløb)

Mvh/Jan
Redigeret af jfjeldsted d. 31-10-2008 10:11
 
PeterKunz
Hvis ikke installatøren har indreguleret din gulvvarme, skal dette gøres. Jeg har set flere huse, hvor installatøren har glemt at indregulere, så det kan være en god idé selv lige at tjekke.

På din varmekurve kan du se, hvad fremløbstemperaturen bør være ved et givent vejrlig. Dette bør være fremløbstemperaturen på gulvet.

Har du en blanding af radiatorer og gulvvarme, kan radiatorerne kræve højere temperatur, hvorfor gulvvarmetemperaturen skal være lavere en varmekurven viser. Søg efter andre indlæg her på forummet om gulvvarme.

Alle kredse skal have samme delta (forskel mellem frem og retur). Dette indstilles ved at sætte fuldt flow på de længste kredse og så dæmpe flowet på de kortere. På nettet kan man finde tabeller over dette.

Delta kan måles med et ir-termometer. Kan købes for ca 250 kroner.

Det betyder meget at have et perfekt indreguleret gulvvarmesystem. Vvs'erne burde være eksperter i dette og levere et perfekt indstillet system til kunden. Virker dit system til ikke at være indreguleret, kan du kontakte installatøren og bede dem om at rette fejlen..Wink

Har du en kreds på 100 meter og en på 50, og de begge er skruet op på fuldt flow, kan du regne med at systemet ikke er blevet indreguleret.
Redigeret af PeterKunz d. 31-10-2008 10:38
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
jfjeldsted
Hej

Tak for din tid og dit hurtige svar.

Jeg vil straks gå igang med a check hvad du har ridset op.

Mvh/Jan
 
jfjeldsted
Hej

Jeg skal lige høre angående temp. aflæsninger.

Retur RAD GT1 Från 22grader, nuv 45grader.

Jeg kan forstå at det er radiator kredsens ( gulvvarme i mit tilfælde ).
Hvordan skal ovenstående temperaturer forstås??

Mvh/Jan
 
bsn
Jeg ved det er et gammelt indlæg Sad

Men, det der ir-termometer, hvor kan det købes til den pris (og virker det.. !?!) - er det noget som det her: http://www.sparetime.dk/termometer-infrarød-p-1335.html

mvh
Brian
 
PeterKunz
Ja, jeg vil tro, det virker. Jeg fik mit med som gratis gave til Gør-det-selv og det virker perfekt.

Der er også et her:
[url]http://shop.temperatur.nu/irtermometer-p-163.html[/url]

Og her: (skriv ir-termometer i søgefeltet)
[url]http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp[/url]

IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,353,135 Unikke besøg
XHTML CSS