HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Varmepumpe, solfanger eller radiator.
Thomas Larsen
Hej alle...
Jeg har bygget en ny carport.
I forlængelse af carporten har jeg bygget et traditionelt redskabsskur og et isoleret rum.
Mit spørgsmål omhandler det isolerede rum som er på cirka 10 kvadratmeter.

I det isolerede rum ønsker jeg at opbevare tøj, barnevogn, møbler mv.
Hvad vil være den bedste måde og billigste måde at varme rummet op på, og lufte ud, så man undgør fugt? Er der en optimal løsning til et så lille rum? Solfanger, varmepumpe eller radiator?

Håber på jeres hjælp, skær gerne tingene ud i pap, da jeg på ingen måde er praktisk anlagt.

På forhånd tak.
Mvh.
TL
 
Sydkoel
Hvad har du af varme i forvejen ?
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
Thomas Larsen
Øhh...i huset har jeg naturgas...
 
pld
Jeg vil foreslå en god og billig varmepumpe, som du indstiller til ca 10 grader. Ændrer du senere carporten til en garage kan den også varme den op, hvis du får et behov for det.
Venlig hilsen pld

AAC INVDESIGN 14000A-PCT ( APPLIANCE )
 
Thomas Larsen
...Men hvor finder man en god billig varmepumpè? Det skal vel være en lille en? Nogen konkrete forslag?
Redigeret af Thomas Larsen d. 13-11-2008 12:19
 
Sydkoel
Den mindste varmepumpe jeg forhandler er en 2kw...Jeg vil anslå at du har brug for ca. 500 watt. 2Kw bliver omregnet til 200 watt pr. m2 og altså væsentlig mere end du har behov for. Problemet med at købe en varmepumpe der er for stor er at du risikerer opisning af udedelen fordi de fleste bedre pumper afrimer efter kompressorens køretid. Er pumpen for stor bliver køretiden kort og der bliver dermed langt mellem afrimningerne.

Set rent investeringsmæssigt og forbrugsmæssigt ville jeg købe en god el-radiator til formålet.

Hvis du ikke selv kan sætte en varmepumpe op ryger du nemt op i en 7-8000 kr. for pumpe og installation. En 500 watt el-radiator koster ca. 1 kr i timen i drift (når den kører, den er jo termostatstyret så den vil ikke køre 24 timer i døgnet), og den vil kun køre 4-5 måneder om året.


Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
ultimatevp
Hej! Du kunne jo også investere i en af de solvarme/solcelle anlæg, hvis formålet er at holde tørt i det lille lokale. De fås i forskallige størrelser. De giver ganske vist ikke meget varme, men holder rummet tørt og udluftet og koster intet i drift. Jeg har selv en i sommerhuset og er ganske tilfreds med dens funktion. Skal dog placeres på en sydmur, hvor den kan få sol.
 
neslo1963
Et solvarmeanlæg er tror jeg billigere i anskaffelse end et jordvarmeanlæg
Interesseret i [URL=http://www.tagmaling-tagrenovering.dk/]tagrenovering[/URL] og [URL=http://www.varmepumper-jordvarme.dk/]luft til luft varmepumper[/URL], [URL=http://www.solar-solvarme.dk/]solfanger[/URL]
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,235,309 Unikke besøg
XHTML CSS