HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Jordvarme
Mogens
Hej alle

Jeg har købt et varmepumpeanlæg fra Salling Vaske & køleservice, andre som kender eller har erfaring med anlæg fra dette firma?
Han er lige kommet med et helt nyt anlæg med behovstyring.
Vvs-eren har lige tilsluttet hans del og jeg forventer at jordkredsen bliver tilføjet først i næste uge.
Der kan ses billeder mv. på min hjemmeside.

Venligst
Mogens
 
kla
Øh Mogens

er du ikke sikker i dit valg af varmepumpe, siden du spørger her i forummet??? når dyret er monteret er det vel lidt sent at hente erfaringer fra andre, jeg synes derimod det er spændende hvis du vil give os andre din erfaring når den er færdigmonteret.

KLa
 
Mogens
Hej Kla.

Det skal ikke opfattes som om jeg ikke har vidst hvad jeg skulle vælge af varmepumpe, slet ikke efter jeg har talt med Vagn Tanderup og hans viden omkring varmepumper, det var mere for at høre om andre i dette forum har anlæg fra dette efter min erfaring meget seriøse firma.
Finde nogen som har lige det anlæg som jeg har invisteret i er sikkert ikke muligt her, da det som sagt er helt nyt.
Og jov jeg vil komme med mere når jeg i en af de nærmeste dage får startet anlæget op.

Venligst
Mogens
 
Finn
Hej.
Jeg vil nok også tage kontakt til Vagn, hvis ellers jeg får tilladelse til jordvarme, så jeg vil gerne høre alle erfaringer med nyeste typer varmepumpe anlæg, specielt de behovsstyrede (frekvens-regulerede?)
Mvh. Finn.
/Finn
(DVI Queen 6 fra April 2008)
 
kla
Både IVT og Thermia laver altså også behovstyrede varmepumper, for Thermia er det nyt, IVT har gjort det i 1 års tid, Nibe barsler snart med en ny også behovstyret.

Vær opmærksom på at der ikke skal være mulighed for samdrift mellem kompressor og el-tilskud, ellers er varmepumpen ikke 100% behovstyret.

kla
 
Mogens
Så blev det dagen hvor varmepumpen blev koblet til og den havde ikke været tændt mere en max 2 min. så var der varme i rørerne, lidt utoligt at det går så hurtigt.
Efter en time kørte den allerede i tomgang og havde et strømforbrug på under 740 kw.
Spændende at se hvordan den kører efter et par dage, da 251 m2 gulv og 1000 m gulvslange tager sin tid at få gennemvarm.
venligst
Mogens
 
Admin
Tillykke mogens

Lad os endelig følge dit jordvarme anlæg
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Mogens
Hej Super Administrator

Tak for det.

Dejligt når det bare kører der udaf.

Jeg smider lige lidt billeder på også, så andre kan se med også.

Venligst Mogens
 
Admin
Mogens har været så venlig at dele foto´s med os andre vedrørende sin varmepumpe installation. Disse kan nu ses under photo album

Tak for dette mogens
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
PeterKunz
Hej Mogens. Hvordan går det med din salling-pumpe? Hvordan lyder den? Jeg har hørt de støjer lidt. Er udbyttet som forventet?
 
Mogens
Hej

Jeg er yderst tilfreds med pumpen fra Salling, men der er dog en del støj i den, som dog ikke har den store betydning her hvor den står i et tekninkrum i nybygget hus
Har ikke helt styr på hvor meget den bruger i strøm, men umiddelbart er den billig i drift, men det kan jeg fortælle mere om i nærmeste fremtid da der bliver monteret en bimåler.
Ingen tvilv om at det er kram Vagn fra Salling laver og som min elektriker sagde så er der ikke sparet på noget, her tænkes der på tæknikken som bla. styringen der kommer fra Danfoss, som han nævnte var noget af det alle bedste.

Venligst Mogens
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,228,482 Unikke besøg
XHTML CSS