HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Obs,Obs, Lovpligtigt eftersyn
Kup
Jeg har vist skidt i nælderne, for at sige det på godt jysk.
Tænker du på at anskaffe en varmepumpe, så lær af mine fejl.
Jeg har netop købt og fået installeret et luft/luft varmeanlæg fra Saunier Duval. Et anlæg der syntes at være ideelt til mit behov. Selve anskaffelsen og montagen (af montør) forløb uden problemer, men, men, men så dukker der noget op om lovpligtigt årligt eftersyn. En omkostning på omkring 1300 kr årligt.
http://www.varmepumpeinfo.dk/_root/media/20228%5FVarmepumper%2Dforbrugeroplysning%2Dversion2.pdf
Såfremt anlægget indeholder mere end 1 kg kølemiddel, skal det efterses en gang om året.
Mit anlæg indeholder 1.3 kg - surt, især fordi jeg har efterfølgende fundet ud af, at andre anlæg f.eks. Panasonic NE9-DPP indeholder 0,93 kg og altså går fri.
Jeg er først og fremmest sur på mig selv over ikke at have været opmærksom på dette, for det ændrer jo regnestykket en del og lønsomheden var i forvejen marginal til mit brug. Jeg er selvfølgelig også lidt sur over, at sælgeren ikke har gjort meget for at gøre påmærksom på det, men hvad kan man forvente af en sælger?
Vel er der prisforskel på de to nævnte anlæg, men det hidrører jo ikke derfra.
Vel er det sikkert fornuftigt, at få sit anlæg efterset en gang i mellem under alle omstændigheder, men mindre kan måske gøre det, især, hvis man selv holder det rent for skidt o.l. i udedelen.
Vær derfor opmærksom på, hvor meget kølemiddel det anlæg du tænker på at købe, det indeholder.
 
Admin
Hej Kup

Ja rigtigt mange luft/luft varmepumper er kun fyldt til lige under lov-grænsen på 1 kg, hvis man vil undgå lovpligtig eftersyn.

Men et eftersyn er nu meget godt og få foretaget,
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Maggo
Er du ellers tilfreds med dit saunier duval anlæg Hvad model er det .gå nemlig og overvejer og anskaffe mig sådan et
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,239,420 Unikke besøg
XHTML CSS