HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
bruger meget strøm
Kettingevej
Jeg har fået en figter 1140 i nov mdr, men jeg bruger ca 75 kw om dagen pt, mit hus er på 204 kvm det er med 9 radiator og ca 12 kvm med gulvvarme, huset er fra 1919 og er hulmursisolet og nye vindure.
Jeg har 450 meter slange.
 
Sydkoel
Det ville være smart at smide en varmemåler på anlægget, så kan du se hvad anlægget laver kontra hvad det bruger i strøm.
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
PeterKunz
Tjek, om og hvor meget elpatronen kører!
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
3ppp
Jeg bruger også ca. 70 kwh om dagen lige nu, og jeg er ret overbevist om at der heller ikke i dit tilfælde er noget "galt" som sådan.

I mit tilfælde er problemet radiatordrift!!, - kombineret med et ikke så godt isoleret hus.
For at der er dejligt varmt i huset, skal radiatorvandet lige nu være 53 grader. Ved så høj vandtemperatur har alle varmepumper en dårlig virkningsgrad.
Hvis jeg sætter temperaturen bare tre grader ned, så falder strømforbruget til 45 kwh om dagen. Det er bare lige koldt nok i huset så.

Den "rigtige" løsning er gulvvarme, hvor vandtemperaturen er lav, da gulvet er som en meget stor radiator.
Jeg vil i stedet sætte nye store effetkive radiatorer op, og derved sænke vandtemperaturen, - og så selvfølgelig komme videre med mine isoleringsprojekter.

Er der nogle erfarne herinde der mener jeg er helt gal på den.

Med venlig hilsen
Peer
DVI Queen-10kw Behovstyret
450m jordslange. Husets eneste varmekilde
Hus fra 1936 på 150 m2, 9 radiatorer.
Ingen hulmursisolering, ingen isolering af trægulve til kold krybekælder. Gamle vinduer med enkelt glas.
 
justerdk
3ppp du har helt ret , jordvarme er bare ikke helt godt til et gammelt hus med radiatorer, med mindre (som du selv skriver) man skifter sine radiatorer ud med nogle "større" radiatorer.
Man kan kigge på en radiator på nettet også dividere ydelse i watt med ca 2 .. så har man den radiator man skal bruge. Hvis man altså lige ved hvad rummets behov er Wink
I dit tilfælde er det helt op til 160 w/m2 hvis huset er i et plan .
2 plan ca. 130 w/m2
Redigeret af justerdk d. 05-02-2009 20:16
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,352,686 Unikke besøg
XHTML CSS