HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
EVI Heat forhandler/installatør i DK (Nordjylland)
Vang
Hej.

Er der nogle der kender forhandlere/installatører i af EVI Heat i DK? Ud over Grønsedt VVS Handel har jeg ikke fundet det helt store.

Jeg har forelsket mig i kombinationen af jordvarme og solvarme, hvor solvarmen udnyttes til opvarmning af brinen under gunstige forhold.

Jeg har fundet Sabetoflex og EVI Heat, som begge kan levere anlæg, der udnytter dette.

Sabetoflex er tilsyneladende et mindre foretagende, og jeg kan ikke finde mange brugererfaringer på deres anlæg.

Evi Heat virker som et meget velrenomeret firma, men jeg synes heller ikke jeg kan finde så mange danske referencer på dem.

Håber der er nogle der kan hjælpe - både med forhandlerreferencer og erfaringer med ovennævnte eller tilsvarende anlæg.

Mvh.
Morten Vang
 
PeterKunz
Jeg har selv lavet en kombination af solvarme og jordvarme.

Solvarmen har en varmeveksler, der går til varmtvand og én, der går til brinen.

Styringen er en Resol Deltasol-plus. På den kan man vælge at prioritere opvarmning af brine eller varmtvand. Styringen omdrejningsregulerer cirkulationspumperne, så delta hele tiden er optimalt.

Min solvarme starter med at køre ved 12 grader i panelet og har kørt mange timer hver eneste dag siden 1. januar, da jeg startede anlægget op.

Systemet består af følgende ekstra elementer:
Cirkulationspumpe, en brugt 70 liters varmtvandsbeholder m centralvarmesnegl, Resol styring. Det er altså et meget simpelt system, man selv kan bygge for ikke ret mange penge.

Jeg har taget termostaten fra solvarmen og sat den på brinebeholderen sådan, at når der er mere solvarme end huset kan aftage, starter termostaten en cirkulationspumpe på brinen, så overskuddet gemmes i jorden.
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
XJLN
Hej Peter

Hvad er dine erfaringer med anlægget indtil nu? Har du sparet noget?

Har som tidligere nævnt også overvejet det en del.... Cool
Jeg har allerede en ekstra 80L varmtvandsbeholder med spiral, hvad kan Resol styringen købes for?

Man kunne evt. selv lave en fanger af øldåser og kobberrør som jeg har set et sted.
Vølund/Nibe Fighter 1220-6 driftsat 11/2006, 240m 40mm slange, 100L buffertank, 179m² med gulvvarme færdigbygget 2007, gennemsnitstemp på ca. 21° i alle rum. 1/7-2010 7m2 solvarme installeret. NU total 0- Energi hus, inkl. Alt.
20/10-2011 6kWp (7,8) solcelleanlæg installeret.
 
Nerd
Hej

Jeg skal til at investere i et jordvarmeanlæg og er blevet forelsket i et EVI combi anlæg. Jeg ville høre der var kommet flere erfaringer på de anlæg.
jeg har fundet to forhandlere på sjælland som jeg har taget kontakt til, men har endnu ikke fået indformation/rådgivning eller tilbud omkring anlæggende.

http://www.alternativvarme.dk/combi-anlaeg
http://www.energywise.dk/

Håber at høre nogen erfaringer eller kommentarer til anlæggende! Er de så gode som de antyder

/ Nerd
 
kvi
Hej,

Jeg har et EVI heat anlæg installeret.
Det er kanon og det kører bare.

Anlæget er et 6Kw kombineret solfanger alnæg med 250 meter slanger. 300 litter vandbeholder, 10m² solfangere.

vores hus er 155 m² med gulv varme og i hele 2009 brugte vi 3500 kwh til opvarmning og varmt vand.

Hvis du skriver til info@energywise.dk eller går ind på deres side www.energywise.dk kan de henvise til en installatør i nordjylland. de har en der de arbejder sammen med.

Hvis du har spørgsmål til mit anlæg er du velkommen til at skrive.

mvh
Kvi
Eviheat 6kw jordvarme pumpe, 250 meter 40mm slange, 10m² solfanger, 300L kappebeholder, 155 m² beboelse, 22-23° rum temp
forbrug til varme og varmt vand i 2009 = 3550 kwh
 
Nerd
Det er jo et dejligt lavt energiforbrug.

vores have er relativt lille så vi kan maks få 300 m slange hvis vi ryder den hele, så det lyder godt at du kan klare dig med 250 m, er det meget eller lidt for et sådant anlæg?. Jeg vil gerne høre lidt mere prisen på anlægget og de enkelte dele. Hvordan dimensionerer de solfangeren og varmepumpen og hvor langt tid tog installationen?

På forhånd tak
 
melisen
Og hvor velisoleret er dit hus? Det er et MEGET lavt energiforbrug.
 
kvi
Hej,

Mine 250 meter skange er delt på 2 X 125 meter. Jeg har gennem vinteren ikke været længere nede på breinen end KU-4/KI-1. Havde ikke plads til mere slange. men har du plads til 300 meter ville jeg bestemt gøre det.

Med hensyn til det lave forbrug. huset er fra 2003 og bygget efter de til den tid gældende regler Wink. vores el partron er permanet slået fra. pumpen har gennen jan/feb/marts i år, ikke været over 21 timers drift på døgn. så dimentioneringen kan ikke være så ringe enda.... forbruget er i øvrigt inklusiv diverse pumper til cirkulationSmile

vi har en rum temp på 22.5 - 23 grader så det er bestemt ikke koldt. ydermere har vi cirkulatio på det varme brugsvand 3 timer om morgenen og 5 timer om aftenen) dette gør at anlæget varner vand ca. 3-3,5 gange i døgnet. med cirkulationen slået fra laves der kun varmt vand 1-1,5 gange i døgnet. vandet i vandtanken er sat til 55 grader og den begynder at lave varmt vand når temperaturen falder til under 40 grader

Som sagt er vi meget tilfredse med vores Evi-Heat system. det spiller maks.
Eviheat 6kw jordvarme pumpe, 250 meter 40mm slange, 10m² solfanger, 300L kappebeholder, 155 m² beboelse, 22-23° rum temp
forbrug til varme og varmt vand i 2009 = 3550 kwh
 
Nerd
Det lyder godt, hvor meget løbt hele anlægget op i?
 
kvi
tjoooo, ca. 180.000 for alt.

varmepumpe, vandtank, solfangere (tag integrerede), to stk panex komplette gulv varme styringer til 6 kredse hver (14.000kr) dog ombygget så der er frit flow , 2 x 125 meter 40 mm slanger inklusive nedlægning og gennemboring af sokken, 4 stk 1" motor ventiler til at lukke af for jordslangerne, samt deverse rør, isolering, fittings, expansions beholdere og pumpe til varmt vands cirkulation for vandhanerne.

vi har ingen samle brønd i haven men samler inde ved siden af varme pumpe.

alt arbejdet (montering inklusive diverse rør montage) har jeg selv udført.

Jeg var i den "heldige" situation at vi købte et hus hvor der ingen varme kilde var (udover brændeovn og el vandvarmer) det eneste der var lavet var at gulv varme slangerne var lagt i gulvene. Der var altså ikke en fungerende del der skulle skrottes.

Med i de 180.000 var også en VVS'er der monterede rustfri 22mm rør på drikke vands delen, dette beløb sig til 8.500 inklusive materialerne.

lidt dyrt måske, men der blev ikke gået på kompromis nogen steder.

mvh kvi
Redigeret af kvi d. 17-03-2010 12:13
Eviheat 6kw jordvarme pumpe, 250 meter 40mm slange, 10m² solfanger, 300L kappebeholder, 155 m² beboelse, 22-23° rum temp
forbrug til varme og varmt vand i 2009 = 3550 kwh
 
PeterSchultzFYN
Hejsa

Jeg er ved at få installeret et EVI 6 split op med 7,5 m2 solfanger. Jeg bruger Sand energi som installatør og der har jeg virkeligt fået god og tryg vejledning. Jeg fik også tilbud på tilsvarende DVI pumpe så jeg kunne se pris forskelle og forventete forbrug efter.

De kan varmt anbefalles og de er også med på at man laver en del af arbejdet selv så man kan spare penge og det er jo værd at tage med.

Og de viste alle steder man kan søge energi støtte til sit anlæg Grin

De ligger på fyn men ved de ihvertfald laver en masse i jylland

Hilsen Peter
 
FlemmingS
Ved godt det er en gammel tråd, men det kunne være fedt at høre lidt mere om hvordan disse combi anlæg kører ?
 
19thcenturyman
Hej.
Jeg fik mit eviheat anlæg i Marts i år så jeg har ikke et fuldt års erfaringer.
Men:
Anlægget er det første af den nye generation af Eviheats Geosun II. Så der har været lidt børnesygdomme.
Importør og installatør har været meget serviceorienterede, det kniber lidt mere med producenten.
Mht til driften:
Siden d. 25-Maj hvor jeg monterede en bimåler har jeg brugt ca 1700 Kwh. Jeg har kælder og har derfor opvarmning af denne. Det forbrug synes jeg er OK. Glæder mig til at se hvad årsforbruget lander på.
/Lars
/LArs
(Evi heat Geosun II m. 550l(190lvv) buffer, 150 m boring og 7,5 m2 solfangere orienteret SV, Nogenlunde isoleret men vindfølsomt hus 178m2 fra 48,94 og 04 med opvarmet kælder 100 m2)
)
 
erla

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=916&pid=10741#post_10741]19thcenturyman skrev:[/url]

Hej.
Jeg fik mit eviheat anlæg i Marts i år så jeg har ikke et fuldt års erfaringer.
Men:
Anlægget er det første af den nye generation af Eviheats Geosun II. Så der har været lidt børnesygdomme.
Importør og installatør har været meget serviceorienterede, det kniber lidt mere med producenten.
Mht til driften:
Siden d. 25-Maj hvor jeg monterede en bimåler har jeg brugt ca 1700 Kwh. Jeg har kælder og har derfor opvarmning af denne. Det forbrug synes jeg er OK. Glæder mig til at se hvad årsforbruget lander på.
/Lars


Hvordan er det gået siden og hvad endte årsforbruget på?

Jeg overvejer selv Evi Heat Geosun II, men er lidt nervøs hvis ikke teknologien er helt udviklet eller i ordentlig kvalitet...

Jeg har forsøgt at indhente tilbud på installation hos et par lokale VVS'ere der leverer varmepumper, men de tør ikke rigtig røre ved Evi Heat pga manglende support fra producenten :-/ .. det kan selvfølgelig også være en dårlig undskyldning, fordi de hellere vil sælge det de altid har solgt og kender, men det er jo svært for mig at gennemskue deres motiver til at fraråde Evi Heat.

Er der andre der har erfaringer med Evi Heat de vil dele?

MVH.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 11

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,341,569 Unikke besøg
XHTML CSS