HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad skal jeg vælge?
Sidney
Hej -
Jeg har fået et par tilbud, - men hvad skal jeg vælge, hvad skal jeg være på vagt overfor?
I er en broget flok, som jeg forstår har set lidt af hvert.
Mit hus er fra 1954, medbyg af genbrugsmaterialer. ca. 120 m2, efterisoleret med 100mm under gulvet(her var intet) og ekstra 100mm indvendigt på ydervægene(her var hulmursisoleret, men ikke særligt godt).
Oliefyret fik ny brænder for et par år siden, men bruger for kr. 1.800,- olie om måneden.
Der bliver isat nye lavenergivinduer i her i sommer.
Nu kommer jeg så til mine tilbud:
#1. Telefonkontakt fra gratisbyggetilbud.dk, - BOSCH EHP6 LW/M, 300 m slange, 100 l buffertank. Thats it - det eneste jeg kan se fra dette tilbud er at pløjningen vil beløbe sig til kr. 18.000,-, og at det samlede beløb vil blive kr. 126.809,00.
Men, - hvordan man når frem til dette beløb melder historien intet om.
#2. Personligt møde fra gratisbyggetilbud.dk, her fik jeg en lang og hyggelig snak. Men, - hvad er et greenline IVT anlæg for noget?
Her blev anbefalet 310 meter slange og også her en buffertank.
- og så er det kæden hopper af, for til trods for de forskellige måder at angribe tilbuddet, og de forskellige mærker, så nåede de begge frem til næsten på krone det samme beløb.....
Hvor skal jeg være på vagt?
HJÆLP mig til ikke at falde i med et underdimentioneret anlæg, eller at betale for meget for det i det hele taget????
/Sidney
 
ak
Mit råd vil være, det er ikke så meget hvilket fabrikat du vælger, mere service og den erfaring det pågældene firma har som du vælger til opgaven.
Jeg vil dog sige din pris er for mig at se lige i overkanten, jeg selv har lige købt Vaillant anlæg 8 kw for 92.000 kr 500 m slange nedgravet, de skulle også presses en del, men havde tilbud fra Vølund, Danfoss og DVI, alle med priser fra 90.000 til 110.000 kr nedgravet slanger.
Jeg har valgt at lægge 100 meter slange mere ud end de foreskrev, mener aldrig det vil forringe anlægets samlet Cop, der skal selvfølgelig betales for 100 m slange mere. Samtidig har jeg valgt en 110 L Buffer, da det efter min mening skal med ved en start stop model, man skal bare huske når et firma giver tilbud, så tar de ikke mere med end nødvendig, ellers risikere de at være lidt dyre end konkurrenten.

Jeg har valgt Vaillant da det er et stort Tysk firma med stor erfaring og solid back up og reservedele fra dag til dag. De sidder f.eks på over 40% på det danske marked indenfor gaspumper.
 
Sidney
ak - det lyder godt nok billigt.
Hvornår var det?
Hvem var det?
Dem må jeg da há til at gi et tilbud.Cool
send det evt. pr. mail til mig
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,354,380 Unikke besøg
XHTML CSS