HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Problemer med X15
eichmeier
nu har voret X15 for 3. gang begyndt at køre uhæmmet og lave en masse varme, hvilket den jo ikke skal nu, jeg slukker og tænder den så er der ingen problemer.

Men jeg lagde mærke til at der INGEN tryk overhovedet er på brinekredsen og det virker heller ikke som om der er vand i ekspansionsbeholderen.

Hvad gør jeg selv for lige at tjekke det ikke er utæt ?

/eichmeier
 
eichmeier
Perfekt service, de kommer i morgen og kigger anlægget igennem og tjekker alt.

Kanon service fra vores leverandør.

/eichmeier
 
Triplus
Hvad fandt de ud af?
 
eichmeier
skiftede en føler og fyldte vand på.

bekymrer mig lidt at de bare fylder vand på, hvordan kan jeg evt. selv spore om der er en defekt/hul i min brinekreds ??
 
Triplus
Det havde efter min mening været på sin plads at lave en trykprøvning. Det tager en times tid, og kunne have passet sig selv, mens han skiftede føler.

Du kan godt udføre det selv, men det kræver at du køber en trykspand, feks

http://sortvvs.dk/vaerktoej-136/haandvaerktoej-138/trykspand-rp-30-9216.html

fylder den med vand/sprit blandning (ca. 3-5 liter), monterer den på brinekredsen, og lukker den automatiske udluftning og pumper trykket op til 4 bar, og ser om det stadig er 4 bar efter en time.
 
eichmeier
Ja, men det vil jeg ikke gøre, da jeg ikke vil til at skrue noget af og på etc.

HVor meget må trykket evt. falde.

Tror lige jeg skriver til min leverandør igen
 
hamselv
Trykket må ikke falde under stilstand. Men ved drift i efteråret, er det ikke unormalt at vandstand i beholderen falder fra 2/3 - 1/3 henover fyringssæson, mestendels pga lavere jord/brine temperatur. At der har været behov for en lille sjus, er ikke unormalt. Det kan skyldes der er skilt lidt luft ud som så er havnet i beholderen. Det kan også skyldes man har manglet et par bobler ude i slangerne, der så er kommet hjem. Vi ville normalt skylle for en sikkerheds skyld og så lave en trykprøve. Selvfølgelig indeholdt i servicen til den pris der er aftalt. Lidt uproff at han ikke har en dunk spritvand med på service.

 
hamselv
Bliver den ved med at tabe, skal sikkerhedsventilen afspærres og der skal køres 6 - 8 bar på. Utætheder inde i x15 pga dårlige lodninger har været set. Sjældent dog. Kan være lidt bøvlede at finde idet alt jo er isoleret. Men man plejer at kunne lugte det.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,353,987 Unikke besøg
XHTML CSS