HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Problemer med fighter 1245
kimfrederiksen
Har til tider lidt knas med driften af vores nyinstalleret pumpe, den går på hp 50 alarm (for højttryk) og noglegange på for høj kondensator udgang.....dette har jo nok lidt med at gøre når termostaterne ikke skal bruge varme (ved lidt hygge fyring i brændeoven) , men så skulle den jo kunne få den nødvendige cirkulation sammen med den 40l buffer, når nu huset ikke vil aftage varme. Anlægget har kørt i 15 dage og haft 28 drifttimer og 471 starter. Huset er på 120m2 hvor der er gulvvarme i de 80m2
Redigeret af kimfrederiksen d. 03-10-2009 09:13

woebbe jordvarme siden 1985
afhængig af hvor mange kwh din varmepumpe er kunne et af problemerne være at din bufferbeholderr er alt for lille.

dernæst bør man så vidt mulig undlade at have termostater på radiatore og i særdeleshed på gulvvarme (evt. kan man skrue helt op på termostaterne), varmepumpen har brug for /køre bedst ved et stort vandflow, derfor er det bedst at lade varmepumpen regulere temperaturen i boligen ved at ændre på fremløbstemperaturen frem for at lade diverse termostatventiler regulere på flowet.

Jeg har her for nylig udskiftet mit 23 år gl. vølund jordvarme anlæg til den nye vølund fighter 1245 8 kwh. jeg har en 100 l bufferbeholder, mit hus er på 250 m2 varmepumpen har kørt fra den 20/9 og til og med i dag 7/10 har den brugt 110 kwh, haft 269 starter og kørt ialt i 54 timer.

vedr antal starter har jeg den anden dag talt med serviceafd hos vælund og bla fået oplyst at varmepumpen ikke bør have mere end 3 starter pr time da den så vil slides op for hurtigt og være for uøkonomisk.

jeg håber du får det til at virke.Wink

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 11

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.