HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Tilskud til jordvame
stuf99
Hej
Jeg er ved at få indstalleret et jordvarmeanlæg, men hvordan forholder det sig med tilskud til sådan et? Jeg var heldig at få del i renoveringspuljen, men opdagede ikke lige den tilskudsordning som energistyrelsen gjorde tilgængeilg her i sommer. Er der ikke et generelt tilskud man kan få, når man skifter til noget mere energibesparende?

Sydkoel
Nej det er ikke noget generelt tilskud.

I forbindelse med renoveringspuljen er jeg ret sikker på at du ikke må få andre tilskud til arbejdet !

Energistyrelsens tilskudsordning kræver at anlægget bliver overvåget med måleinstrumenter (som du selv skal bekoste), derudover kræver energistyrelsen adgang til anlægget når som helst !
Redigeret af Sydkoel d. 09-10-2009 10:31
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.

VFK
Hej stuff 99

Du kan finde betingelser og ansøgningsskema her: http://www.ens.dk/da-dk/forbrugogbesparelser/indsatsibygninger/varmepumper/sider/maaleprogramforvarmepumper.aspx

Jeg søgte i august, og fik mundtligt tilsagn først i sep. om at jeg ville komme i betragtning til tilskud og blot kunne gå i gang med nedgravning af slanger. Siden har jeg ikke hørt fra dem, på trods af et par forespørgsler om det mundtlige tilsagn står ved magt.

Ansøgningskriterierne er, siden jeg søgte, blevet ændret, nu er der tilføjet: Der kan ikke søges om tilskud, hvis ansøgeren allerede har opnået andre offentlige tilskud til varmepumpen eller installation af varmepumpen (f.eks. fra renoveringspuljen).
De ansvarlige i ”Energistyrelsen” har tilsyneladende ikke været klar over (opmærksomme på) kampagnen, ”Erhvervs og Byggestyrelsen” havde i foråret mht. boligforbedringstilskud – Hvordan de har kunnet undgå det, er en gåde, da der jo var stor fokus på kampagnen, men det kommer vel ind under udtrykket: ”Højre hånd ved ikke, hvad venstre hånd laver”.

Jeg har fået tilsagn (skriftligt) om tilskud til en VP fra renoveringspuljen, men vil dog selvfølgelig gerne have yderligere tilskud hvis/når, det er muligt – Mer´ vil have mer´.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.