Hvad skal man søge efter for at finde en der kan lave det lovpligtige eftersyn af VP-installationen og hvor man får value-for-the-money?
Har brug for en, der kommer i hovedstadsområdet.
DVI Queen 8, 250 m jordslange + 150 m på energifanger. Idriftsat i okt 2009.
Det ved du først når det er udført, og kun hvis du som temmelig vidende fagmand overvåger seancen.
En god garvet køletekniker kan ved en simpel håndpålæggelse mærke meget du dårligt kan måle dig til. Insisterer vi på at manomtre skal på hver gang, kigger vi efter få besøg ind i at der behøves 1/2 kg kølemiddel.
Forståelse og indstilling af styring kræver en ting. Optimering derimod, kræver derfor en der helst selv er ejer af et anlæg, alternativt har viden og styringsforståelse, på projektleder niveau.
Jeg har svært ved at se hvem der f. eks. optimalt kan lave eftersyn hos mig. Det ville være Rasmus der kiggede kølekredsen efter, Henning der fejlsøgte el-siden (hvis der var noget galt) og mig selv der vurderede det styringsmæssige. Og jeg ville være meget ked af at betale tre teknikere for at et besøg. Det er ikke den virkelig verden.
Jeg har svært ved at se, hvilke ting du kan se udefra, som lægmand, der kan fortælle dig hvem der er kapabel. Vi andre vil heller ikke kunne se det. Det vil være et tillidsspørgsmål!
Redigeret af hamselv d. 11-08-2010 09:18
Spring til debat:
Log ind
Er du endnu ikke registreret bruger? Klik her for at oprette dig.