HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Frossen slange
allankj11
En lille artikel fra ing.dk. Selvfølgelidt noget fjernvarmefirmaerne kan bruge.

[url]http://ing.dk/artikel/113176-varmepumpe-mareridt-jordslange-var-dybfrossen-i-maj[/url]

Allan
Redigeret af allankj11 d. 22-10-2010 10:28

ClausV
Debatten føres på ing.dk. Jeg synes det er utroligt, hvor let nogle af debattørerne har læst indledningen (hvilket fører til de besynderligste konklusioner om oppustede rør) og at de ikke kan omregne mellem enheder og har en fornemmelse for, hvor meget f.eks. 6kWh er (som årsforbrug) Shock
Jeg er selv ingeniør (åbenbart fra gamle dage, hvor man lærte noget) og græmmes ofte over debatterne.
SHOFU luft/vand inverter 6.5kW. Alpha2 15-60 (9W)til gulvvarme; Alpha2 25-40 (5W)radiatorer 1 sal.
Integral V-Lite Q0.6 energimåler. Brugsvand: el.
Backup: a) Andes KS135 luft/luft 5.6kW (fra sidste år) Cool: el-patronen i brugsvandvarmeren (dyr erfaring da oliefyret var stoppet 1 helt år uden vi bemærkede det)

Daffy

allankj11 skrev:
En lille artikel fra ing.dk. Selvfølgelidt noget fjernvarmefirmaerne kan bruge.

[url]http://ing.dk/artikel/113176-varmepumpe-mareridt-jordslange-var-dybfrossen-i-maj[/url]

Allan

Debatten neden under artiklen er da også ganske underholdende.Wink
Interesseret i VP teknik -og dens fysik.
Medejer af en Svensk Torp med en Nibe Figther.1245-8. 120 meter bjergvarmeboring. 8 kvm. solfanger til opvarmning af brine og solvarmebeholder -begge på 300 liter. Kølecertifikat Kat II samt Varmepumpekursus fra DjH. Registreret hos KMO.

allankj11
Ja det er morsomt at læse. Grin

hamselv
Ved ikke om det er sjovt, nærmere grinagtigt.