HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Justering af Termoventil
allankj1
Hej

Jeg synes mit anlæg kæmper lidt pt. Varmen er okay i huset men forbruget er noget højt.

Har fundet dette ved at søge i tidligere anlæg:

Forskellen på GT6 og GT8 kan kun ændres ved justering af termoventil
når diff er ok på GT8 og GT9 på varmesiden og GT 10 og GT11 på
brinesiden, din termoventil skal justeres til en diff på ca. 25/30g på
GT6 0g GT8, det giver bedre afkøling af kompressor og bedre ydelse
på anlæg

Hvad er den optimale delta på GT 8 og GT 9??

Kører pt med 3,2 grader i delta på GT 10 og GT 11 og mener at dette er tæt på det optimale.

Men er i tvivl om det optimale på GT 6 og 8

Mvh

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

Joachim Gyldner
Hej!

Har du et link et en manual ? kan intet selv finde?
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker

allankj1
Jo prøv denne

[url]http://www.rexnaturvarme.dk/download/Greenline_HTPlus_da_10678_1%200.pdf[/url]

Mvh

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

allankj1
Nå men mine data på G6 og G8 ser således ud:

G6 er 75,8 grader og G8 er 35,3 grader. Altså 40,3 grader. Bør min ventil stilles eller er dette okay

Mvh

Allan

Joachim Gyldner
Takker!

Jeg ville ikke hæfte mig særligt ved differansen mellem GT6 og GT8 da IVT tillader en drift med en hot gass (GT6) mellem 70 og til125 C Det er vildledende at referere til en sådan differanse, og usandsynligt med en fremløbs temp på op til 90C

Jeg ville tage udgangspunkt i overhedningen og GT6 temperaturen. Og så vidt mulige ikke komme over 80C på GT6
Overhedningen tages som en differanse mellem det konveneret suge tryk til temperatur, og udvendig temperatur, målt på sugeledning under isolering selvf.

Med en GT6 temp på 75C ser det ik helt tosset ud.
Redigeret af Joachim Gyldner d. 27-12-2010 13:41
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.