HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Service på jordvarmeanlæg
ClausN
Jeg har en Vølund 1245-12 jordvarmepumpe. Fik den installeret i 2015.

Jeg bor i Nordjylland (mellem Aalborg og Hadsund) og vil gerne have råd om service af min pumpe.

Jeg ved at der er forskellige firmaer, fx Gastech og OK varmepumpeservice, som udfører vedligeholdelse på varmepumper. Har I gode erfaringer med et af de to ovennævnte firmaer eller evt. et helt tredje?

Vil I anbefale at jeg får en fast serviceaftale eller blot kontakter firmaet en gang om året?

Håber at I kan hjælpe med et godt råd.

På forhånd tak.

Claus Nørgård
 
lars-jacobsen
Tjaa det er jo mekanik ligesom en bil.
Her er der også et par attituder man kan have. Enten køber man en serviceaftale og undgår bøvl og diskution med "værkstedet". Eller man "tager chancen" og kører derudaf og får kun lave det nødvendige når der er noget der går i stykker. Om man selv eller en anden "passer bilen" med olieskift og lige smørerer den hist og pist, kommer nok an på kompetencerne.
Om man skal vælge den ene eller den anden leverandør kommer helt an på hvem man spørger, for der er sikker både positive og negative oplevelser med alle.

Sorry, mit svar bliver en gang generel fnidder fnadder og ikke særlig konkret for dig, men jeg har desværre ikke erfaring med de omtalte firmaer. Mon ikke der skulle være en eller anden bruger der har.
Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,976,208 Unikke besøg
XHTML CSS