HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
F1245 - problemer med skudår
pmp
Uret i min F1245 gik i stå 29-2-12 kl. 00:01 ??

Jeg bruger tidsstyring til varmtvandsproduktion - som den så stoppede med. Varmeproduktionen kørte fint. Derfor opdagede jeg det først, da der ikke var mere varmt vand. I føste omgang satte jeg den til at køre varmtvand manuelt, indtil jeg fik tid til at se på det.
Nu har jeg så stillet uret igen - og det ser ud til at alt er OK.

Det betød også, at dato og tid på min log blev forkert, men den har logget som den skulle - bare uden korrekt tidsangivelse på de enkelte linier - og uden at skifte fil.

Er der andre F1245 ejere, der har oplevet det samme ? Ellers skal I måske lige se i menu 4.4

Det tyder på en software fejl i version 1768, som er den version jeg bruger.
Nu har de så 4 år til at få det rettet.
Nibe F1245-8 (Vølund), 300 m jordslange i lerjord. Etableret i august 2010
103 m2 stueetage + 92 m2 kælder. Opført i 1963. 30% gulvvarme. Passiv solvarme fra 11 m2 sydvendt glasareal. Årsforbrug tidligere: 2.100 l olie + 500 kwh el til brænder og pumpe. Årsforbrug nu: Gennemsnit af de første 10 år med jordvarme 3500 kwh incl. pumper.

kla
ja alle med 1245, 1145 har problemer med datoskift kontakt vølund de har ny software.
Karsten Larsen.

www.tjorneholm.dk

allankj1
Så på det Svenske forum at de havde samme problemer. Angry
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

pmp
@kla
Ja, I havde vel samme problem med jeres Nibe-kopier

@allankj1
Jeg havde set det svenske forum. Derfor vidste jeg også mit eksemplar ikke var det eneste.

Man mindes det godt gamle problem med år 2000. Husker jeg skulle have tilkaldevagt nytårs aften - hvis server og det hele gik amok.
Nibe F1245-8 (Vølund), 300 m jordslange i lerjord. Etableret i august 2010
103 m2 stueetage + 92 m2 kælder. Opført i 1963. 30% gulvvarme. Passiv solvarme fra 11 m2 sydvendt glasareal. Årsforbrug tidligere: 2.100 l olie + 500 kwh el til brænder og pumpe. Årsforbrug nu: Gennemsnit af de første 10 år med jordvarme 3500 kwh incl. pumper.

allankj1
Ja tænk hvis hele revisionskontorets server gik ned og data var væk. Puha der var run på den gang med år 2000 problemet og der skete ikke en skid. Selv navigator kørte bagefter og kører stadig i dag :-)
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 20

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.