HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Produktion af varmt vand
stoffer
Hej,

Jeg har for kort tid siden fået installeret en IVT Greenline HE C9 forbundet til et 180 m dybt hul.

Det ser ud til at varmepumpen har mange korte kørsler til produktion af varmtvand. Den kører ofte i nogle få minutter hvor den varmer vandet op til 52 grader. I styringen kan jeg se at den er instillet til start temperatur på 49 grader og stop temperatur til 57 grader. Hvorfor varmer den kun til 52 grader?
Hvorledes sørger jeg for at den kører i længere tid og varmer vandet op til 57 grader?

hamselv
Du sænker GT3 start temperaturen til 47 grader, og hæver GT8 stoptemperaturen (eller er det GT 9), inde i varmt vand indstillinger. Årsagen til at GT 3 ikke kommer højere op, er at det er godt nok GT 3 der starter VP'en, men GT 8 eller 9 der stopper den. Så hæv GT 8/GT9 værdien en enkelt grad og sænk GT3 2 grader.

Har du brugsvandscirkulation?

stoffer
Der er ikke brugsvandscirkulation.
Hvis GT8 står til 57 grader hvorfor stopper den så ved 52 grader?

hamselv
Fordi du aflæser GT8 føleren. GT3 er kun 52, men vil formentlig stige lidt efter varmepumpen er stoppet.

Husk GT3 starter varmepumpen, GT8 stopper den!!!!!!!!!!!!!!

Stil den op på 58 i stoptemperatur, så holder den når brugsvand rammer 53, og GT 3 start sætter du på 47°. Det giver en hysteres på 6, det er OK fint, og vil mindske start/stop på brugsvand.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.