HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
IVT HE-C9Kuldebærerpumpe kører uafbrudt på 3 døgn
Chilli
Anlæg 1 år gammelt eftersyn lige udført af installertør / forhandler af IVT
IVT Greenline HE-C9 Buffertank 120 liter 2 x 250 meter jordslange i våd ler- muld afstand 1,50 m.
Kuldebærepumpen kører uafbrudt nu på tredie døgn ?
Jeg har ikke rørt ved dyret så hvorfor ?

Har kontaktet forhandler --- engang i næste uge jo jo her går det godt. Frown

allankj1
Der er vel en montør der ikke har vidst hvad han har roddet ved og har sat den til at køre hele tiden. Kan slåes fra i et eller anden menu. Har ikke manualen lige her. Men jeg synes dag du skal lavde den køre og så bede ham komme og rette det. Og bed ham eventuelt forklare hvorfor han har sat den til at køre konstant. Den skal kun køre ved kompressor drift.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

hamselv
Mulig fejltryk under gennemgang af styringen. Eller styringsfejl.

Ind i installatørmenu ->pumper ->G3 kuldebærerpumpe skal stå til automatisk. Det kan være en smutter på eftersynet.

hamselv
Hvis jeg havde begået dette (det håber jeg ikke jeg har), havde jeg nu liiiige forsøgt en telefonisk guidning, eller var smuttet forbi med det vuns.

Chilli
Undskyld - jeg er ikke ude på at skade nogle, men jeg købte et produkt som jeg vuderede som det bedste, efter timers søgen.

Jeg fik fejlagtigt skrevet lige serviceret, men det er ca en uge siden.
Vi har varme Dyret starter - stopper - - men summer videre efter normal drift.
Har fremlagt problemet for firma, hvor jeg selvfølgelig stoler 100% på at De har løsningen De er PROFF.
Efter aftale med firma, har jeg taget fronten af og lyttet mig til kuldebærepumpen summer, og vandbeholderen romsterer og ja, den har jeg set blev udluftet ved eftersyn.
Dyret står i bryggers og den ,, LARMER " til ,,engang i næste uge"
Og den æder sikkert også dejlig GRØN Vindstrøm.

Vi er interesseret i hvorfor stopper den IKKE - der 5 års garanti på Dyret så vi sover roligt, men nu med / ØRERPROPPER/ til engang ---

Tak til Vejle.

hamselv
Så er det jo noget andet, og forskelligt fra som jeg først opfattede det.

Den har jeg ikke hørt om før. Har aldrig prøvet at brinepumpen gik i konstant drift, undtaget hvis den specifikt er blevet bedt om det. En lille fælde i HE'eren er at varmebærerpumpen har et efterløb. Det kan godt snyde en de første par gange. Men ellers har vi på HE kun set fejl på fasefølgerelæ. Intet som helst andet. Det er en særdeles lækker varmepumpe.

hamselv
Så du er sikker på det ikke er varmebærerpumpen du kan høre i et eller andet ekstra antal sekunder.

Chilli
Har hentet et nyt ,, 40mm afløbsrør " taget fronten af og lyttet til begge, både når Dyret kører og stopper.
Kuldebærepumpen summer videre, og mærker man på den når den kører og stopper, er det samme oplevelse.
Varmtvandsbeholderen den summer på samme måde, og for mig lyder det som vandet farere rundt derinde, også efter den er stoppet.
Varmebærepumpen er rolig efter drift.
Vi har varme Dyret lyder normalt når den er i drift.
Jeg går ud fra det ikke er så alvorligt, ellers havde forhandler vel ikke holdt weekend.
Det der kører konstant bliver det jo slidt, nu på fjerde døgn, og når garantien er slut er det vel // DET // der ryger først. Sad

Solen skinner her så vi går ud og ,, hviler " ørerne.
God weekend til alle. Smile

allankj1
Bare rolig. Hvis det er din kuldebærepumpe der kører hele tiden tager den ikke skade af dette. Det er nok bare irriterende at høre på.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

hamselv
En kuldebærerpumpe bliver ikke slidt på 72 timer. Sådan en fætter kan normalt uproblematisk holde i tyve-tredive år til kontinuerlig drift, dvs vi snakker måske en kvart million drifttimer.

Chilli
Det er jo dejligt beroligende at vide den kan larme i tredive år, men så ryger Dyret ,, UD "
Jeg rumsterer ikke med nogle installatørmenu, jeg er kun bruger.

Er det et fejltryk under eftersyn, så er det det.
Det kan // smutte // for alle .
Det jeg gerne vil vide det er // Hvorfor // vil Dyret ikke - flade UD
Dyret står derude og brøler endnu på vej til femte døgn uden stop, må sige det er ,, KRAM - i i i " - men de har glemt at pakke ørepropper med manualen .
Overvejer at hente boltpistolen og tænde for brændeovnen.

Lidt irriterende at høre på // YES // selv om jeg ikke sidder derude og holder den i halen.

Tak til jer begge to Smile

pmp
Der er noget der ikke stemmer. En brinpumpe larmer ikke så meget, at du skal bruge ørepropper - du vil nok slet ikke opdage den arbejder.

Jeg kender godt nok ikke en HE, men alligevel.

allankj1
Giver PMP helt ret. Er du sikker på det ikke er pumpen der hele tiden laver varme??? Altså den kører konstant???

Chilli
Kontrolpanelet viser vandhanen når den laver det, og radiatoren når der er behov for det.
Når den producere det ene eller andet, kan man høre når den starter kører og stopper.
Når den så er stoppet, er det en anden lyd der summer //Konstant//
Fruen mener det lyder som hendes varmluftovn,, uum hun har lige bagt boller"
Når den er stoppet viser kontrolpanelet hverken radiator eller Hanen.

allankj1
Okay. Det kan jo også være en mislyd der er fra cirkpumpen og så skal den vel bare skiftes på garantien

Chilli
Syntes lige i skal have at vide hvorfor den ,, Brølede "
Montøren skiftede et defekt Bas-kort der åbentbart ikke ville slippe udgang til jordkreds pumpe.
Så nu er her ro, selvfølgelig kan man hører når den må på job.

Var lige lidt sur på Dyret, men klapper den da når jeg kommer forbi, det er jo en IVT : og det er jo ikke så ringe enddag.

Tak for jeres forsøg.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 15

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.