Tjahhh. Første spørgsmål må være, hvad der gør det billigere at købe gennem OK (som er et kommercielt selskab, der gerne vil tjene penge) sammenlignet med at købe direkte hos er autoriseret VP-leverandør.
Næste overvejelse er, hvad for et produkt du får. Da jeg selv var ude at lede efter en VP fandt jeg ud af, at en af byderne havde noget gammelt skod på hylderne, at interessen for jordbunden ikke var overvældende fra alle sider (fastlæggelse af slangelængde) osv. Det til trods for, at jeg havde indikeret ganske tydeligt, at jag havde læst på lektierne inden jeg sendte udbudsmaterialet ud. Det kan man tolke som man vil, men i min optik er det ikke seriøst.
Dernæst kommer spørgsmålet om hvad det er for en kanark der skal installere dimsen. Ved han noget om det -sådan i dybden. Man skal ikke bruge mange timer her på Heatpump for at finde historier om anlæg der er helt tovligt opstillede og indregulerede. Garanti og service hører også med i pakken.
Hvis du har jordvarme i tankerne, så ville jeg i dit sted finde tre seriøse leverandører og spørge dem om hvilke oplysninger de skal bruge for at give et tilbud og dernæst få et tilbud fra dem. Så har du noget at sammenligne med.
Chr.
197 kvm hus, energiklasse 2015. Blowerdoor testet til 0,28.
IVT PremiumLine EQ C8 varmepumpe med 463 meter turbocollector og 300 l buffer.
Specialdesignet ventilation med varmegenindvinding, Genvex Energy II med emhætte tilsluttet.
|