HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Gode råd til let fugtig badeværelse - affugtning.
XJLN
Har nogen mon samme "problemer" som os!

Et nyt og tæt hus kræver ikke så meget varme, faktisk har VP ikke leveret varme til huset siden starten af maj.
Det har jeg erfaret hen over den forgangne fugtige og kolde sommer Angry at have givet en anelse problemer.
Da husets primære badeværelse vender mod NØ får den ikke så meget sollys/varme på de dage hvor solen måtte titte frem, dette gør at badeværelset føles en smule klam til trods for at der er 22-23° i rummet. Håndklæder mm. tørrer heller ikke så godt og det hjælper jo heller ikke meget at øge hastigheden på ventilationsanlægget, da udeluften i sommer halvåret har en høj luftfugtighed og temperaturen ikke er væsentlig meget lavere.
Alle gulvvarme kredsene er blevet balanceret, så det ville også være træls at skulle hæve varmekurven på VP for at drosle på alle de øvrige rums gulvkredse. Tillige skal VP´s indeføler jo også flyttes så.

På de kolde vinterdage sidste vinter oplevede jeg at badeværelset var en smule koldere end de øvrige rum, jeg tror det er fordi rummet ligger i hjørnet så der er en hel del mere ydervæg (klimaskærm) end gulvareal med slanger i.

Med ovenstående 2 ting i mente har jeg tænkt lidt forskellige forbedringsforslag - flere modtages gerne.

Et kunne være at opsætte en lille affugter bag skabet og lade denne køre med lidt styring nogle timer hver morgen og aften f.eks.

Noget andet kunne være at opsætte en lille luft/luft VP som så kunne hjælpe med at affugte og holde badeværelset lunere i sommmehalvåret.

Kommentarer til ovenstående eller andre gode forslag????
Vølund/Nibe Fighter 1220-6 driftsat 11/2006, 240m 40mm slange, 100L buffertank, 179m² med gulvvarme færdigbygget 2007, gennemsnitstemp på ca. 21° i alle rum. 1/7-2010 7m2 solvarme installeret. NU total 0- Energi hus, inkl. Alt.
20/10-2011 6kWp (7,8) solcelleanlæg installeret.

XJLN
Slet ingen kommentarer til ovenstående??
Vølund/Nibe Fighter 1220-6 driftsat 11/2006, 240m 40mm slange, 100L buffertank, 179m² med gulvvarme færdigbygget 2007, gennemsnitstemp på ca. 21° i alle rum. 1/7-2010 7m2 solvarme installeret. NU total 0- Energi hus, inkl. Alt.
20/10-2011 6kWp (7,8) solcelleanlæg installeret.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 14

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.