HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
min stue bliver ikke totalt varm
lovebuine
har en Panasonic 2E15 multi. har kørt glimrende i et par uger og kunne få 24 grader i stuen, ved at den står på 26 grader, skal lige siges varmepumpen hænger i stuen, men nu er der kun 20grader i stuen, selvom den står på 30 grader, det undre mig, fordi det er ikke koldere udenfor end for 2 uger siden, jeg synes heller ikke det er totalt varm luft der kommer ud. nogen der kender til problemet?

Peter fra Kinnan
Hvis din indedel sidder oppe under loftet, skal du rette varmen ned mod gulvet. Hvis din indedel sidder nede ved gulvet, skal du køre varmen vandret ud. Her må du altså ikke køre varmen ned mod gulvet. Prøv om det ikke hjælper på temperaturen.

Peter fra Kinnan
Hvis din indedel sidder oppe under loftet, skal du rette varmen ned mod gulvet. Hvis din indedel sidder nede ved gulvet, skal du køre varmen vandret ud. Her må du altså ikke køre varmen ned mod gulvet. Prøv om det ikke hjælper på temperaturen.

lovebuine
den sidder oppe under loftet, og når du siger jeg skal rette varmen ned mod gulvet, så er jeg jo nød til at lukke en smule for air flow, den har 5 levels og jo mere man lukker den, jo mere peger den ned af, er det den du mener? fordi hvis man lukker den for meget, så kommer der vel heller ikke varme ud i rummet.

Peter fra Kinnan
Du får det bedste varmeflow ved at rette varmen ned mod gulvet. Du styrer vinklen af varmestrålen på din fjernbetjening på knappen airswing. Den giver hverken mindre luft eller varme ved at rette varmen ned mod gulvet.

lovebuine
og hvad står din air swing på? jeg har 5 levels, hos mig står den helt åben?

Peter fra Kinnan
Når den står helt åbent kører du varmen vandret ud og det må du ikke, fordi pumpen så begynder at måle på sin egen varme som er ca. 58-59 grader varmt, og har derfor svært ved at holde den fastsatte temperatur. Tryk din airswing ned på 4 eller 5 niveau så vil du med garanti få et meget bedre resultat.

lovebuine
kan man ikke have en tedens til at tro at ved at pege varmen ned mod jorden, så har den svært ved at opvarme huset i den anden ende? eller er det, det samme??

Sommerhuslars
Det kommer nu også lidt an på ... hos mig sidder indedelen ca. i skulderhøjde, og loftet går skråt ind over indedelen ca. 15 cm ovenover den. Nedenfor står brændeovnen, og hvis jeg retter luftstrømmen direkte nedad, virker det som om varmen stiger op lige foran indedelen og "kortslutter" temperaturmålingen, så jeg slet ikke får varmet rummet op. Som vores opstilling er, opnår jeg det bedste resultat ved at bruge den midterste position i det lodrette plan, og de vandrette finner har jeg justeret sådan, at det ene sæt vender maks. mod midten af rummet og det andet mere ligeud. Og hvis du skulle være i tvivl, så er 1-5 ikke mængden, men vinklen på luftstrømmen.

Man er nok nødt til at eksperimentere lidt for at få den bedste opvarmning og den mindst mulige træk!

Hilsen

Lars

lovebuine
jeg har nu prøvet lidt af hvert, hvad i har sagt, og det er ca 0 grader udenfor og den står på 26grader i stuen, men jeg har ik mere end 20grader i stuen, i kælderen står den på 21 grader og der er godt 20grader, det er jo det multianlæg, skal jeg leve med det?? er det sådan det er? det bliver ikke bedre??

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.