Hej jkn
Citer De 71,6 kWh/m2 stammer fra BE06 beregningen og det er det som hus og garage er bygget efter. Det er også dette tal som varmepumpen er beregnet efter. De 71,6 stammer fra en beregning med gasfyr - Når der benyttes varmepumpe i denne beregning kommer huset ned i lavenergi 2.
Varme til garage er pt lukket af, da pumpen dårligt nok kan varme huset op.
Jeg har skam benyttet de forskellige leverandørers beregninger, men uden at få en forståelse for hvordan det bliver beregnet.
Både det firma som har tegnet huset og den VVS installatør jeg har benyttet mener at topeffekten skal ligge på omkring 14-17 kW.
De tal er så væsentlig forskellige fra de 7 kW der er sat ind, at jeg selv bliver nødt til at danne mig et overblik over hvordan det hænger sammen.
Der er iøvrigt gulvvarme i hele huset - Ca. 40 % klinker og 60% trægulve
Ja dit hus er et be06 hus, i må ikke diminisionere varmepumpen efter et kl2 hus da dit hus ikke er blevet en pind bedere isoleret fordi der kommer varmepumpe ind i huset.
Be06 programmet viser ganske rigtigt at hvis der kommer varmepumpe i huset kommer det i en anden energiramme, dette skyldes kun en for varmepumper fordelagtig beregning.
I dit tilfælde vil jeg gætte på dine m2 gange 30 watt + forbrug til varmtvandsforbrug. = ca. 8,2 kw
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
|