Tusind tak for dine kommentarer. Det er rigtigt rart, at I vil bruge tid på at forklare mig funktionerne. Jeg vil prøve at foretage de indstillinger som hamselv foreslår og aflæse værdierne 7,3 og 7,4. Jeg er dog først hjemme i eftermiddag.
Nu har jeg ændret alle indstillingerne, som I anbefalede det. Så glæder jeg mig bare til at følge det lidt. Det virker allerede til at køre meget bedre - i hvert fald kører anlægget mindre, og temperaturen i huset er blevet mere behagelig. Nu er her omkring 22 grader.
Jeg har aflæst værdierne på 7.3 og 7.4.
7.3: 84 timer
7.4: 15 % VV, 85 % RAD
Igen, tusind tak for hjælpen - jeg sætter virkelig stor pris på, at I vil hjælpe.
Redigeret af Stine d. 23-03-2010 21:30
Stor diff og kort tidsforsinkelse vil muligvis medføre unødig drift på elpatron.
At øge tiden (de 60 minutter) er absolut klogt af driftøkonomiske årsager. 300 minutter plejer ikke at lave ravage. Men er varmepumpen dimensioneret i underkanten, kan 300 minutter give lidt diskomfort under hård frost. Og så må man sænke værdien. Men studerer man driftimetallet lidt og holder lidt øje med hvor lange driftperioderne er under rimelig kraftig frost, får man ret hurtigt en ide om hvor højt man kan stille den.
De 7,2 i diff har jeg aldrig oplevet, og kunne ALDRIG drømme om at anvende så høj en værdi. Det betyder at anlægget skal en halv diff væk fra bør-værdien inden den starter eller stopper. Ved radiatordrift giver dette formentlig pendlinger. At den er stillet så højt op, kunne tyde på man har haft problemer et eller andet sted med meget start/stop. Men sammenholdt med den helt vanvittige justering af knækket er jeg dybt forvirret.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem installatøren er. Send gerne dette som en PM. Er du ikke langt væk fra mig, vil jeg gerne UB se på din installation. Noget tyder på at du kunne bruge en kort teknisk gennemgang og evt en mangelliste til pågældende VVS'er.