HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Knække varmekurven ????????
hamselv
Men dine tal ser faktisk gode ud, bortset fra udeføleren. Hvorfor kører i iøvrigt med 51 grader brugsvand? Har man opvaskemaskine kan 49 normalt gøre det.

masteraugust
Under installatør menu punkt 5.5 stod den på nej til tilskud.
Det er nu ændret.
allankj1, der ligger ingen beskeder i min indbakke.
Har netop chekket filtret i snavssamleren og der var intet at komme efter.
hamselv, værkstedet er meget dårligt isoleret og derfor har jeg lige lukket ned for radiatorerne.
IVT HT+ C11m/300l buffer,266m2 hus+81m2 værksted.Temp i hus 22-23 grader-i værksted 5-6 grader.

hamselv
Der er svaret formentlig. Den har stået lige varmt nok derude. Så minus mange grader + lidt blæst og værkstedet har væltet varmepumpen og trukket den udover kanten. Lidt bedre isolering der, vil hjælpe dig rigtig meget.

masteraugust
El-patronen vil stadig ikke starte.
Prøvede bare som et forsøg at sætte minutter til et, men nej den går ikke igang.
Kan jeg starte og stoppe den manuelt ?
Hvis ja, kan den så tåle at køre i mange timer eller hvad ?
IVT HT+ C11m/300l buffer,266m2 hus+81m2 værksted.Temp i hus 22-23 grader-i værksted 5-6 grader.

hamselv
Nej..... Det er ikke bare tålmodigheden der svigter?

Betingelsen for den starter: Patronen skal være tilladt at køre. Setpunktet GT1 skal være afveget en grad eller to (kan ikke huske det i hovedet). Tidsforsinkelsen skal være løbet ud. Trinkoblerens tæller skal have talt op. Du skal have tilladt indkobling af 2/3 elpatron. Om den så kommer efter 33% eller 50% kan jeg ikke huske.

Du bør IKKE, og jeg understreger IKKE begynde noget med manuel indkobling af noget som helst.

hamselv
Kan vi lige få en opdatering på program 3?

hamselv
er du i installatørmenu kan du i menu 6,2 se om den står og tæller (nogle af timerne kræver slukning eller skift inden de annulleres).

I 8.3.5 kan du følge regulatorens tæller.

I 8.5 kan du se hvor meget den har koblet ind.

masteraugust
Opdatering på P 3

RADIATORRETUR GT1 FRA 55,4 NUV. 31,2
TEMP.AFLÆSNING UDE GT2 -4,3
TEMP.AFLÆSNING VARMT VAND GT3
SETP 51,0 NUV. 49,1
TEMP.AFLÆSNING KOMPRESSOR GT6 71,0
TEMP.AFLÆSNING VP UD GT8 38,0
TEMP.AFLÆSNING VP IND GT9 31,8
TEMP.AFLÆSNING JORDSLANGE IND GT10 0,2
UD GT11 -2,6
Udetemp er ok, jeg har et termometer til at ligge samme sted men næsten på jorden, selve føleren har de anbragt helt oppe under mit udhæng og helt inde ved muren/undertaget.
Forskellen på de 2 temp. er ca. 1,0 grad

hamselv
Du følger så ikke rådene slavisk. Du står stadig med helt vanvitige kurver.

Jeg trækker mig fra tråden, og vil ikke deltage længere....

masteraugust
Så gik el patronen igang og på 20 minutter er GT1 steget med 2,0 grader.
Hamselv, jeg er ked af hvis du føler du har brugt en masse tid forgæves.
Jeg har forsøgt at se hvad det er jeg skal gøre slavisk men kan ikke rigtigt regne det ud.Der bliver snakket en hel masse om noget jeg ikke har forstand på, når man fryser kan man godt gå lidt i panik.
Normalt ville jeg bare kontakte installatøren men
derfra har jeg næsten kun dårlige oplevelser med hensyn til tilbagemeldinger og ting/aftaler der glemmes og desuden er det weekend.
Da jeg købte jordvarmeanlægget lagde jeg også stor vægt på at jeg ikke selv skulle igang med noget men have et anlæg der duede/kunne varme op.
Der er vist noget om at man ikke skal kaste perler for svin og grisen må så være mig, beklager.
Men tak til alle for venlig deltagelse

hamselv
Ok,

Men få så de kurver tilbage til udgangspunktet. Jeg vil ikke skydes i skoene at jeg deltaget i at ødelægge gulve og andet.

PS: En anden gang..... Man er nødt til metodisk at køre igennem. Man er nødt til at vide hvad der foregår.

PSPS Det lyder som om din udeføler sidder på det dårligt isolerede værksted? Right?

PSPSPS: En god naturvarmetekniker på besøg og en gennemgang af hvad, hvorfor og hvorledes var ikke en dårlig ide. Også selvom du så måske får den besked at dit værksted skal have lidt rockwool.

Tror du er rendt i et hul, hvor værkstedet har suget ydelsen ud af varmepumpen og så er hele huset kommet bagud. Vi stadig fastholde noget der ligner kurve 5 (hvis du har radiatorer) og en finjustering på omkring de to (opimod tre hvis huset ikke er supertæt). Er dette ikke nok, skal yderligere finpolering ske ved metodisk gennemgang af flow's og opbygning på varmebærerside.

Og læs nu det skrevne: Radiobilen kører IKKE stærkere ved at der trykkes med 500 kg på speederen. Den har en hastighed. Kører den ikke stærkt nok, er eneste at sørge for intet bremser den (efterisolering)!!!! Fortsat god søndag.

allankj1
Hvordan er varmen i huset så nu?
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

masteraugust
Nu er der ved at være varmet op, i øjeblikket er der 21,5 grader.
Tallene nu er :
RADIATORRETUR GT1 FRA 41,6 NUV. 39,3
TEMP.AFLÆSNING UDE GT2 -4,3
TEMP.AFLÆSNING VARMT VAND GT3
SETP 51,0 NUV. 49,9
TEMP.AFLÆSNING KOMPRESSOR GT6 83,3
TEMP.AFLÆSNING VP UD GT8 49,8
TEMP.AFLÆSNING VP IND GT9 40,0
TEMP.AFLÆSNING JORDSLANGE IND GT10 0,2
UD GT11 -2,6

Hvor varm kan kompressoren tåle at blive ?
El patronen har nu kørt i 58 timer - de 35T = 23timer siden igår.

hamselv
Du kører ret høj kurve. Dit brugsvand kører du pænt højt. Din hotgas må tilladeligt være eget højere - ikke noget farligt der.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.