...altid jordvarme hvis man kan. Ydelsen næsten uændret året rundt. Slangerne holder snildt vores tid ud - vi har flere kørende på anden vp på samme slanger. Normalt mindre krav til elinstallation, idet jordvarmen yder fint selvom det fryser 20 °. Det gør luft/vand ikke, og kræver derfor skrækkelig meget større sikring. En have fikses for 15000,- incl moms for 1000 m² her i det jyske. Nok lidt mere på sjælland.
Men som altid, få da et par bud. Har man sagen inde i regnearket et det jo simpelt at byde på begge dele. Under alle omstændigheder vær obs på heftig VV forsyning (skal selv afsted i mogen aften, hvor varmt vand skal prioriteres lidt ekstra)! Til OR har jeg selv frådst da jeg byggede mit eget, og smed en 300/160 VV beholder på. Det giver en total uovertruffen VV forsyning, hvor selv ikke regulære drabsforsøg på VV kapaciteten kan lægges ned med tre teenagere + et par voksne lige i streg.
Det lyder til et fedt hus, med lækker meget plads. (Elsker plads, undtaget når de små 6000 m² græs skal slåes, og der skal tørres støv af).