HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
IVT X15 - Lavtrykspressostat udløst
Triplus
Mit anlæg har nu kørt i to år uden fejl, men her de seneste dage har der været gentagne fejlmeldinger om udløst lavtrykspressostat. Jeg har haft kontakt med leverandøren, og mistanken går på, at det er cirkulationspumpen på brinekredsen der er gået i stå. Mistanken blev styrket af, at brine ud (T11) var nede på 0,3 grader og brine ind var 19. Der har således ikke været nogen, eller kun meget lille, cirkulation. Der kommer service en af de næste dage, så får vi den endelige diagnose.

Dette blot til info...

Triplus
Så er vi nærmere en opklaring: Det ser ud til at være en I/O enhed på cirkulationspumpen på brinekredsen som er gået i stykker. Så det er ikke nødvendigt med skift af hele pumpen.

Triplus
Det viste sig, at problemet ikke var løst alligevel. Der kom stadig fejl med udløst lavtrykspressostat. Efter mange undersøgelser viste det sig, at en chip på et af printkortene var stået af. Den blev skiftet, og anlægget kører perfekt.

allankj1
Samme fejl har jeg også haft. Også nyt print på.

Pt. har jeg problem med at skifteventilen mellem vandvarmerbeholder og gulvkreds ikke lukker ordenligt. Så vand fra varmevandsbehodlerens varmekappe kommer over i gulvvarmekredsen.

Bliver lavet i morgen
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 14

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.