HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
har lige fået installeret vølinds nye jordvarmeanlæg f 1245 8 kwh
woebbe jordvarme siden 1985
Jeg har lige for 10dage siden fået udskiftet mit 23 år gl. jordvarmeanlæg (vølund 707/4) til vølunds helt nye f 1245 8 kwh.
Der er godt nok sket meget siden jeg fik mit første jordvarme anlæg tilbage i 1985, specielt den elektriske styring er jeg meget imponeret af.

nu er jeg spændt på at se om og i givet fald hvor meget jeg sparer i strøm end tidligere.Smile

johnia
Du må endelig skrive hvordan det går med anlægget, skal i gang om 5 uger at bygge nyt hus, har valgt en 1145 8kw, da jeg hellere vil have en ekstern akkumulerins tank VPA 300/200, hvor der skulle være indbygget buffer i, og vi skulle have lidt mere varmt vand til spa.
Hvis der er nogen der hurtigt kan tegne et diagram, hvordan gulvslangerne skal monteres til systemet, ville det være alltiders, da jeg skal have placeret gulvslangerne inden ret længe.
Nybyggeri maj 2010, 170m2 bolig+43m2 opvarmet garage, 1plans hus, gulvvarme overalt. Fighter 1145 8 kw + VPA 300/200 + UKV 100 parallel forbundet, 450m slange i sandjord, 70-100 cm vandspejl

woebbe jordvarme siden 1985
indtil vidre går det godt, skal lige vænne mig til alle de styringsmuligheder der er.

mit hus er 250 m2 vi er 2 voksne og 3 teenage unger der forstår at bruge store mængder varmt vand, den har kørt siden den 20/9 og frem tiol og med i dag 7/10 har den brugt 110 kwh kørt i 54 timer og haft 269 starter.

Jeg har et 1900 liter udendørs spaSmile bad som hele tiden står med 38 grader varmt vand både sommer og vinter, jeg regner med snarrest at få koplet varmepumpen på spabadet, da der her er rigtig mange penge at spare.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 17

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.