Måske har andre tænkt det samme som mig, derfor dette indlæg.
Det forekommer mig, at min varmepumpen mangler en information, for at kunne starte på det korrekte tidspunkt når der står en strid vind fra Øst.
Der er så vidt jeg ved kun to parametre der indgår i automatikken, nemlig, - udetemp. og fremløbstemp.
Jeg mener faktisk ikke det er nok, for at pumpen kan virke optimalt.
Når det er koldt, og det blæser samtidigt, så vil der uvægerligt blive en større udskiftning af indendørsluften, ingen huse er helt tætte.
Jeg mærker det tydeligt når det er koldt. (+5 gr. og nedefter) og blæst betyder en lavere indetemp., og da pumpen stadigvæk kører med intervaller hvor den står stille, vil jeg mene, at et parameter (vindhastighed) ville gøre gavn. Hvis der er periodiske pumpestop, ( hvilket der jo er) og disse kunne udfyldes med pumpefunktion konstant, så ville jeg mene, at der ville blive tilført huset mere varme, hvilket igen ville bevirke et mindre, eller slet ingen temp.fald
indendøre.
Er der nogen der har en mening om det. eller kendskab til at en vindmåler kan kobles til?
mvh kris kris
Nibe Fighter 1125-6 = Vølund 1110-6. Jordslanger 250 m. (2 sløjfer à 125 m.) 160 m. hovedledning aktiv (2x80 m.) Tot. 410 m. aktiv. Jordslanger i sand, i vinterhalvåret i grundvandet. 100 l. buffer.Byggeår 2003. 180 kvm. Gulvvarme. Årsforbr.: 4.832 kW vinteren 2008/09
|