HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
VBX hvor meget støjer den?
Ida
Hej,

Vi har netop fået installeret en IVT greenline C7 varmepumpe, og venter på at frosten skal forsvinde for at få jordslangerne lagt.

Før havde vi gas fyr med genvinding af ventilationsluften, og vi overvejer derfor at få en VBX til at ventilere vores hus. Lige nu har vi ingen ventilation og det kan virkelig mærkes, da vi jo har været vandt til det.

Mit spørgsmål går så på, hvor meget støjer en VBX, den skal nemlig være oppe under loftet i vores bryggers. Vi bliver nødt til at forhøje loftet (ca 10 cm) i vores bryggers op i skunken, og så kommer det jo ret tæt på værelset deroppe.

Hilsner
Ida

allankj1
Jeg ville vælge et rigtigt genvex anlæg med balanceret aftræk idet det ikke vil give gener med træk.

Hvordan virkede den ventilation I havde før? Hvis i er vant til at der blev hævet luft ud af jeres hus og som blev erstattet med den kolde luft udefra ja så er et VBX fint, da I så var vandt til lidt træk i huset.

Mht støj sidder min på loftet og kan ikke høre den nede i bryggerset. Bor du i nærheden er I velkommen til at komme forbi og hære hvordan den lyder når den kører.

Bor i Odsherred, Sjælland.

Mvh

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

Ida
Hej Allan,

Tak for dit svar, det kan være vi får mulighed for at komme forbi en dag, jeg har familie i odsherred.

Vi har tidligere været vandt til træk, dvs kold luft ind i alle rum i forbindelse med udsugningen. Vores kanalsystem er ikke forberedt til indblæsning.

Mvh
Ida

allankj1
Okay. Jamen så passer den sikkert fint til Jeres behov. Giv besked hvis I vil forbi en dag og lytte til den.

Mvh

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.