Kom lige til at se nogle indlæg vedr. ovennævnte.
Jeg fik en IVT HT+ C11m/300l buffer, installeret d.17 septemper i år og har ikke fået info vedr. dette.
I min manual er der heller ingen omtale.
I et af indlæggene så jeg at "HAMSELV" kørte legionella sikring hver 14 dag.
Hvordan gør man det. ?
Er det forøvrigt normalt at sådan en fyr kører i døgndrift(de sidste 2 dage-ellers ikke)
Legionella sikringen har flere varmepumper deriblandt sådan en som din.
Du går ind i installatørmenuen (holder højre tast inde i ca 10 sekunder).
Hen til varmemenuen.
Find "varmvandsspids" juster denne til det ønskede (f. eks 7 dage eller f. eks 14 dage), tryk gem. Dette bør gøres sendt om aftenen, da den efterfølgende udfører øvelsen på det tidspunkt den er blevet programmeret.
Når man bruger spidsen, kan man uden at være bange anvende en væsentlig lavere brugsvandtemperatur, f. eks 48 grader, uden risiko for bakterievækst i tanken. Har man en hob hjemmeboende børn og et anstændigt stort brugsvandsforbrug, er risikoen dog meget meget minimal. Jeg er dog vidende om en familie, hvor datteren havde været plaget af en række lungebetændelser. Der var spidsen ikke aktiv. Om dette forsvandt efter vi begyndte med varmtvandsspids skal jeg lade være usagt, men det koster kun marginalt på elpatronen at være 100% sikker.
Hvis din VP er dimensioneret til kanten vil den køre meget med det vejrlig der har været. Nogle af dagen hvor der var kraftig blæst kørte min godt nok også meget.
Tillykke med varmepumpen ivørigt, og spørg endelig alt hvad du vil.
Spring til debat:
Log ind
Er du endnu ikke registreret bruger? Klik her for at oprette dig.