HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
IVT Greenline HE C6
kapo1826
Hej

Er der nogen der erfaring med dette anlæg. Vi installerer det i vores 210 m2 nybyggede hus. Men jeg vil da gerne høre om der er nogen der kan fortælle gode eller skidt om anlægget.

Tak

hamselv
Vi har opstartet de første par HE'ere. Når først man har været gennem styringen et par gange er det jo et mageløst apparat. Jeg er noget forelsket i REGO 1000 styringen og dennes muligheder. Umiddelbart føler vi også man har ændret trimmet lidt på varmepumpen.

Men husk den skal træges betydeligt i indkobling af elpatron. Ellers får du pjatkørsel på denne, med så lille en VP på et hus af den størrelse.

winberg
Hej jeg har en villa på225m2 med IVt greenline. fra 2007.
Troede at det bare kørte uden problemer. Jeg fik igen overlevering i anlæget, af tidliger ejer. 1-7 2010.
Til en start var der også kun et filter der skulle renses på Gulvvarmen lige ved siden af Ivten.
og ja så skuller der også lige lidt vand på gulvarme anlæget.. ellers kiggede jeg kun en gang eller to om ugen til IVTen..
Lige til regningen fra Syd energi kom på el. for 4 kvartal 2010 på 8400kr. det svare til 4985 Kwh. Smile

Nu render jeg der ude 3-4gange om dagen og klør mig i håret...og har lige ladet den gendanne styringen til fabriks indstillinger..

Jeg vil prøve at ligge et par billeder op af mit anlæge..
winberg tilknyttede følgende billede:billede:
dsc01119.jpg

Redigeret af winberg d. 26-02-2011 13:27

allankj1
Du skriver et hus fra 2007. Så er det sikkert med 100 % gulvvarme og ingen radiatorer. Du har dog en ekstern cirkulationspumpe på. Har du en buffertank på anlægget eller kører vandet fra varmepumpen og direkte i gulvvarmen?

Du har ikke holdt øje med pumpen og det kunne derfor tyde på at du ikke har overblik over om den har brugt el-patonen meget til opvarmingen. I så fald skal du have koblet denne fra i instillingerne.

Mvh Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

winberg
Hej allan. tak for svar..

Jeg har lige aflæst min IVT timer VP har kørt 11804 timer
og tilskud Har kørt 2356 timer.

jeg har ikke en buffer tank..

men udsugning i hytten der kører sammen Ivt og sidde lige over på loftet.
sammen med på fylding til Brine..

har Danfoos rumføler i alle rum. trødløs til gulvarmen. har skuet ned i sorveværelse, garage, bruggers og gang.

jeg lægger lige et billede mere op det siger jo mere en 1000 ord. : )

mvh klaus..
winberg tilknyttede følgende billede:billede:
dsc01117.jpg

allankj1
Okay. Du har altså et VBX modul lige som mig til udsugning. Jeg styrer min med et tænd og sluk ur så den ikke kører 24/7 idet VBX'en suger kold luft ind i huset så pumpen så igen skal varme op.

Mht. el-patronen så giv mig lige nogle data fra menu 5,4 8,1 og 8,2. Så kan vi se om det er fordi den måske kobler ind.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

allankj1
Du kan ringe på 40 10 97 22 hvis du har spørgsmål omkring el.patronen. Personlige meddelser på heatpump virker ikke pt.

winberg
Hej allan fik du min data på menu 8,4 8,1 8,2.
sendte dem under beskeder..??

efter timer har min el patron ca kørt 1/4 af tiden.

skulle VP selv kunne klaren opgaven.? Har læst her inde at det skulle knibe når temp. falder til -15 som vi jo havede en del nætter med i Dec.

Mvh klaus
IVT Greenlin HTplus C9 I villa 225m2 plus 55m2 garage med gulvarme. med høj strømregning

allankj1
PM meddelser virker ikke. Ring gerne til mig i eftermiddag. Men hvis anlægget er lavet ordenligt og dimensioneret korrekt kan det klare opgaven selv.

Mvh

Allan

winberg
Hej allan. vil gerne have hjælp til at slå V patronen fra..

Ingen mail og telefonnumre i debat

PFH Tak.. klausSmile
Redigeret af Admin d. 27-02-2011 21:20
IVT Greenlin HTplus C9 I villa 225m2 plus 55m2 garage med gulvarme. med høj strømregning

allankj1
Link til bilmåler:

http://www.greenline.dk/Produkt/9511/Digital-3-faset-elmaaler

Til admin nej ingen nummer i debat men kunne personlige meddelser så ikke komme til at virke igen?

winberg
Har fået slået varme patronen fra.

Vil nu glæde mig til at følge mit daglige strømfrobrug. regner med at mit daglige gennemsnit på 78 KWH. "Dec,Jan10/11" i Døgnet Inc. normal forbrug falder..

Tak til Allan for hjælpen.

Mvh. KlausWink
Redigeret af winberg d. 28-02-2011 10:25

Admin

Til admin nej ingen nummer i debat men kunne personlige meddelser så ikke komme til at virke igen?

Du kender svaret Allan som du har fået på ail tidligere.
Det er da muligt det bliver aktiveret igen engang Angry
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl

winberg
Hej.

Er der en som har en forklaring på hvad varmt vandsspis bruges til menu 2.2 på Ivt.

Mvh klaus..

allankj1
Hvis nu du ved at hver morgen mellem kl. 6 og 7.30 skal der bruges ekstra meget vand fordi hele famillien skal i bad kan du sætte den til hæve temperaturen på det varmevand med 5 grader således at der er mindre risiko for at løbe tør for varmt vand i dette tidsrum.
Redigeret af allankj1 d. 01-03-2011 23:04

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.