I forbindelse med utæthed på 2 brinerør i min fighter 1245 fik min installatør oplyst fra vølund at der på en del af de første anlæg er svage lodninger som kan blive utætte.
de svage lodninger sidder bag på varmepumpen der hvor flexrør i rustfristål (brine fremløb og brine retur) kommer ud, kort efter bøjningen er flexrørene loddet på kobberrør som under den sorte skumisolering løber op langs bagsiden af varme pumpen, det er lodningen flexrør og kobberrør der på nogle af de første modeller er svage og som kan blive utætte.
mit anlæg har helt mistet trykket, bryggerset lugter som et hjemmebrænderi af sprit p.g.a brine væske der er løbet ud på gulvet.
Vølund har reageret hurtigt og lovet at komme i morgen og ordne det, de vil udskifte begge de omtalte rør.
mit anlæg er 1,5 år gl, godt jeg opdagede det i tide.
et godt sted at checke kan være inde i modulet, oven på modulet eller bedst forsigtigt at skære en lille revne i skumisoleringen på brinerørene forneden hvor de kommer ud på bagsiden og så mærke om der er brinevæske., lodningen sidderr ca 20 cn oppebag på varmepumpen.
jordvarme anlæg vølund f 1245 8 kwh, ca 520 m slange i 2 lag. hus 250 m2 fra 1985 gulvvarme over alt. ventilationsanlæg med varmegenvinding. indetemperatur ca 23 grader varmepumpens årsforbrug i : 2010 = 5000kwh, 2011 = 4950kwh, 2014 = 4398kwh.
Jordvarmen opvarmer også mit 1900 liters UDENDØRS SPABAD. med 38 grader varmt vand sommer og vinter
Pr.21/9 2012 48 stk 250w solcellepaneler fordelt på syd,øst og vest vendte tagflader med danfoss tlx + 12,5 kwh inverter begrænset til 6 kwp. solcelleproduction i 2014 = 10070 kWh
|