HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Knække varmekurven del 2 ????????
masteraugust
Gik lige ind og kiggede de gl. indlæg igennem og prøvede derefter AllanKJ1´s guide til el patronen.
Under installatør menu punkt 8,2 var der flg. billede.
Nogen der kan fortælle mig om det er normalt.?
Kan ikke lige vedhæfte billedet, så her følger forklaring.
Display punkt 8,2

Blokering tilskud
Herunder en bjælke der går fra -10 til + 20 grader og imellem de 2 tal står der Ej aktiv.

Gik ind og tjekkede hvor mange timer el-patronen havde kørt og fik flg. 35T.
Hvis jeg husker korrekt var det timer det kørte, da de satte anlægget op sidst på sommeren i 2010.
Hjælp !
IVT HT+ C11m/300l buffer,266m2 hus+81m2 værksted.Temp i hus 22-23 grader-i værksted 5-6 grader.

hamselv
Indstillinger er normal. Forbruget på elpatron er normalt.

Svar nu lige på del et, istedet for vedblivende at kaste bolde op i luften. En ting af gangen, ikk?

allankj1
Undersøg lige om det er din genvex der driller.

Elpatron sætter du til følgende.

Menu 8,1 sæt denne til 60 min. Så kobler elpatronen til efter 60 minutter konstant kompressordrift.
Menu 8,2 sæt denne til 0 grader. Så må den koble til når der er under 0 grader uden for. Er det over 0 grader må den ikke koble ind.

I menu 5,2 tjekker du hvad der står. Der kan vælges mellem 1/3, 2/3 eller 3/3. Den står sikkert på 2/3 svarende til at din elpatron yder 6 kwh. Denne ville jeg ikke stille på. Står den til 1/3 yder den 3 kwh. De 3 kw eller 6 kw skal du tillægge de 11 kw din pumpe er på. Pumpens ydelse bliver altså så 14 eller 17 kw.

I menu 5,5 skal pilen står på "tilskud ja".

Håber dette hjælper dig.

Ps. der er vand nok på anlægget?

Eller se min personlige meddelse til dig.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

hamselv
Kommentar:

På ren gulvvarme ville jeg bruge ikke under 120 minutter, gerne mere. Blokade af elvarmen ville jeg undlade at bruge. At stille patronen til 1/3 får du ikke meget ud af, idet varmepumpen anvender en trinkobler og kører el'len ind i trin. Altså først 3 kw, så 6 kW (og hvis det er tilladt 9 kW). Dette kører efter en temmelig træg regulator, så det vil være sjældent den får mere end 3 ind alligevel. Til VV spids anvendes 6 kW uanset indstilling af nævnte parameter.

For at få en smule bedre start/stop tider, kan du med fordel gå i VV menuen på installatørniveau og så øge hysteresen til 5 grader istedet for de foreskrevne 4. Det letter start/stop'perne lidt.

allankj1
Nej men nu var det også bare for at koble patronen så hurtigt ind som muligt så ikke de fryser.

Hmm forstår ikke rigtig at den sjældent kobler mere ind end 3 kw. Stille jeg min patron til at hjælpe med 3 kw bliver min ydelse da 9 kw og med 6 kw bliver ydelsen 12 kw. Det er i hvert fald det styr dinvarmepumpe.dk viser

Mesteraugust kan altid stilel på tingene bagefter når der er kommet bedre varme i huset.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

hamselv
LOL, jamen der sidder altså en trinkobler, der tæller op, og indkobler 1/3 2/3 og 3/3. På din varmepumpe er selve varmepumpens ydelse det samme som 2/3 (altså ydelsesmæssigt). Så får din frit slag vil det hedde 2/3 (kun vp) 3/3 (3kW el + 6 kW vp) 4/3 (6 kW el og 6 kW VP) 5/3 (9 kW el + 6 kW vp) samlet max effekt mulig aflevet ialt 15 kW. 9 kW eltelskud anvendes kun sjældent, da det vil kræve en større forsikring (hvis den skal køre samtidig med kompressor).

Iøvrigt kan du i panelet udlæse: "Indkoblet eleffekt i drift" Du kan også finde regulatorens "tæller" (kan ikke lige huske menupunktet).

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.