HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Det varme vand - og opstart at varmepumpe
BAT
Hej

Mon ikke der skulle være nogle derude, der kan hjælpe mig.
Jeg har en vølund varmepumpe. Tror jeg har optimeret den ok driftmæssigt mht varmen.Wink

Når jeg tænder det varme vand, fx skyller noget af i vasken, så starter varmepumpen kort tid efter. Der er jo stadig masser af varmt vand i den, og jeg ville jo synes at hvis den ventede til den alligevel skulle køre, så kunne den jo spare nogle driftsstarter.
Er det er muligt, at ændre på et eller andet, således at det sker med større forsinkelse?

Mener at have set noget interval på vandtemperaturen - er det måske her?

På forhånd tak
Vølund F1245, 10 kw, 450 meter slange, gl. hus fra 1870, nyt gulvvarme i hele underetagen udført 2019, ok isolering.
Deltager i Styrminvarmepumpe.

kla
umiddelbart ville jeg ændre så der var større forskel på start stop temperatur på det varme vand så delta T bliver over de 4 grader som indstillet fra fabrikken.

dette gøres i menu 5.1.1

ved at ændre delta T til ca 8 grader bliver antal starter mindre og køretiden længre = besparrelse
Karsten Larsen.

www.tjorneholm.dk

lajn
Jeg har sat min til at starte ved 30 og stoppe ved 52 da det er temp. i bunder er der stadigvæk omkring 40+ grader når den når de 30 grader og starter igen Smile
vølund fighter 1245 6KW 300meter rør i ler 173m2 klasse 1 hus
fra 2011 Grin

woebbe jordvarme siden 1985
Checkede lige min varmtvandsindstilling :
(jeg kører på økonomi indstilling)
Økonomi :

start : 27 grader

stop 38 grader

Vandet der kommer ud af vandhanen er ca 45 grader varmt med denne indstilling.

Det giver os (6 personer) rigeligt med varmt vand til bad m.m.

Det indstilles under servicemenuer som du kommer ind i ved at holde pil tasten inde i ca 5-10 sekunder og derefter trykke på OK tasten. vælg driftindstillinger og derefter varmtvandsindstillinger.
ændringer bekræftes med Ok tasten og servicemenuen forlades ved igen at holde pil tasten inde i ca 5- 10 sek.
Wink
jordvarme anlæg vølund f 1245 8 kwh, ca 520 m slange i 2 lag. hus 250 m2 fra 1985 gulvvarme over alt. ventilationsanlæg med varmegenvinding. indetemperatur ca 23 graderWinkvarmepumpens årsforbrug i : 2010 = 5000kwh, 2011 = 4950kwh, 2014 = 4398kwh.
Jordvarmen opvarmer også mit 1900 liters UDENDØRS SPABAD. med 38 grader varmt vand sommer og vinterGrin
Pr.21/9 2012 48 stk 250w solcellepaneler fordelt på syd,øst og vest vendte tagflader med danfoss tlx + 12,5 kwh inverter begrænset til 6 kwp. solcelleproduction i 2014 = 10070 kWh Grin

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.