HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Fra olie til VP? Ctc?
binne
Jeg har lige købt et hus fra 1970 med oliefyr. Da vi under renovering fandt nogle udvidede gulve, en rykket indermur, og fugt under gulve, er de alle nu brækket op.

Min tanke var så nu at ligge 100mm sundolitt og støbe gulvarme ovenpå istedet, så vi har gulvvarme i hele huset. Jeg har faktisk bestilt naturgas, men påtænker nu varmepumpe istedet.

Gastech kører nogle tilbud med nogle vvs firmaer hvor jeg vil kunne få sådan en til ca 87000kr,

Mit spørgsmål er så. Er det den rigtige løsning, og hvad anbefaler i andre af varmepumper?

Btw. Hvordan søger man på siden? Jeg synes ikke jeg kan finde en søge funktion.

/Rene
 
pmp
Nej, den løsning er ikke den rigtige.
Du skal ligge 300 mm isolering under gulvvarme i dag, men du behøver ikke beton, hvis du mangler plads.
Og så er jordvarme det rigtige.
Nibe F1245-8 (Vølund), 300 m jordslange i lerjord. Etableret i august 2010
103 m2 stueetage + 92 m2 kælder. Opført i 1963. 30% gulvvarme. Passiv solvarme fra 11 m2 sydvendt glasareal. Årsforbrug tidligere: 2.100 l olie + 500 kwh el til brænder og pumpe. Årsforbrug nu: Gennemsnit af de første 10 år med jordvarme 3500 kwh incl. pumper.
 
binne
Nej er godt klar over at 300-400mm er det rigtige, men da jeg kun har 200mm fra nuværende klaplag til hvor gulv skal være så er det hvad det kan blive til.
Nu var det ikke planlagt vi skulle lave gulv jo, så tanken om at brække det op på 160kvm og samtidig støtte vægge osv af, er ikke lige mit drømme scenarie.
Jeg har fået lavet nogle overslagsberegninger på hvad mer udgiftet i forbrug vil være og her snakker de omkring 1400-1600kr om året.
Lad os sige jeg betaler mig fra det så vil det dermed være tjent hjem om ca år, og hvis jeg selv laver det ca28år, dermed har både styrolit og sundolitt sagt det ikke er rentabelt og dermed " må" jeg godt.
Det er klart jeg hellere ville have 300mm i gulvet , men som sagt tanken om at brække alt det op har jeg lidt svært ved at overskue. både lofter og vægge , el osv er jeg også igang med, og det andet her kom sådsn lidt som noget uforudset.:-/
Hvis jeg skal lave det uden beton, vil jeg kunne smide lidt under 200mm i, men har aldrig prøvet et gulv kun af sundolitt uden støbning, men tænker det må være lidt svampet at gå på.

/René
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,217,376 Unikke besøg
XHTML CSS