HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Varmepumpeløsning ønskes
Selvbyggeren
Hej til Heatpump forummet m- håber I kan hjælpe med gode råd.

Kort om mit byggeprojekt. Er pt. igang med at opføre fritidshus i træ med 70 m2 indv. areal. Jeg har lagt 16 mm. gulvvarme i det hele med sporplader og pex. Vi ønsker at helårsopvarme huset da vi planlægger at bruge det meget samt låne det ud til venner. Huset er isoleret med 250 mm i gulv og vægge samt 300 i loftet. Og det har energiruder i alt. Huset bliver åbent til kip med max højde på 3,5 m. Mit varmebehov er omkring 3 kw - har jeg fået fortalt.

Nu mangler jeg så vejledning i at vælge en egnet varmekilde der kan varme gulvet samt levere varmt brugsvand (60 ltr - er nok)

Jeg har tidl. troet at jeg skulle have et lille pillefyr - men vvs folket som jeg har talt med fortæller at et pillefyr ikke vil brænde optimalt - men at en luft / vand varmepumpe er det bedste, da den er god til lavtemp. gulvvarme anlæg.

Så hvilken løsning vil I anbefale. Den må gerne være økonomisk og god. Gerne til max omkring 40.000 for vp plus installation.

Jeg har kik på følgende mindre VP´er (her er blot links til dem) http://www.danmarkspumpen.dk/DK_pumper_luft-vand og http://www.varmepumpesalg-webshop.dk/varmepumper-vand-panasonic-aqua-mono-panasonic-aquarea-mono-standard-p-199.html

Er det gode løsninger eller hvad skal jeg vælge?

Såfremt der er nogen på forummet der har en af ovenstående pumpe - vil jeg meget gerne komme forbi og se den i funktion. (gerne på Amager eller i Storkøbenhavn)

Og så lidt spørgsmål..

Hvor meget larmer udedelen?
Hvad skal en standard installation af en luft/vand VP koste? (jeg kan hjælpe til med alt)
Kan det betale sig at købe en nyere brugt pumpe såfremt at den er i god stand? Er blevet tilbudt en Aqua Flexible (3 år gammel - men kørt meget lidt) til 17.000,- + halv års garanti.)

Ser frem til de gode råd, på forhånd tak, Morten, Valby
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,217,244 Unikke besøg
XHTML CSS