HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
1240 siger BRINENIVEAU ?
multi
Jeg har en Vølund Fighter 1240 6kW med en FLM 40 påsat. Fredag skulle jeg lave noget isoleringsarbejde og ville undgå isoleringsstøv i hele hytten så jeg slukkede for FLMén. Snedig som jeg er glemte jeg at tænde den igen da isoleringsarbejdet var overstået og lørdag morgen var 1240én så gået i stå.... Lyset i dens display blinker og den viste teksten BRINENIVEAU. Først prøvede jeg at tænde FLMén og genstarte 1240én. Uden held. Så gik jeg i kælderen og konstaterede at der manglede lidt brine-tryk. Fik et fif af en lokal VVSér til at modificere en havesprøjte så den kunne bruges til brinepåfyldning. Fik trykket 4 liter i anlægget så brinekredsen kom op på ca. 1 bar og så skulle den ged jo være barberet. Troede jeg...For den siger stadig BRINENIVEAU... Har trevlet brugsforvirringen igennem 30-40 gange uden at kunne finde den pågældende fejlmelding. Er der nogen der ved hvad den betyder?

Toy4wd
Jep.

Trykket i din brine har været for lavt, defor er der en pressostat der "slår fra" ved ca 0,5 bar tryk eller deromkring. Derfor stopper VP og blinker som advarsel

Trykket SKAL over ca 1,7 bar for at få pressostaten til at "slå til" igen.....

Så fyld noget mere på brinen indtil du kommer længere op i tryk. -derefter kan trykket godt falde uden at VP stopper....måske indtil 0,5 hvor den nedre grænse sikkert ligger.....

Det er vist lidt forskelligt fra fabrikat til fabrikat hvor disse 2 "grænser" ligger, men prøv dig frem...

God arb lyst.
Nilan JVP 5 Compact, 0 (nul) buffer, 2x150 m, 170 m2 kl A - 2010 hus, Gulvvarme overalt. (JVP'en kører kun på Gulvene!). Beregnet årsforbrug (JVP) 2800 kWhSmile Nilan VP18CEK til vent og varmt vand. Sydfyn.

multi
I går, inden første påfyldning, var der ganske rigtigt ca. 0,5 bar i anlægget. Ved ca. 1 bar er der en rød streg, hvilket jeg antog var maks-tryk. Men ifølge dine instrukser er det altså min-tryk?! Havesprøjten (som udelukkende har været brugt til formål, ingen roundup i brinen) er nu blevet trykprøvet og der er nu 2 bar i anlægget. 1240én er blevet genstartet og KØRER!!! Lækkert, for badevandet var efterhånden nede på 23 grader. TAK FOR HJÆLPEN TOY4WD.

Toy4wd
Dejligt at høre at du er kørende igen.....og så på en Søndag....er hjælpen også nær......
Nilan JVP 5 Compact, 0 (nul) buffer, 2x150 m, 170 m2 kl A - 2010 hus, Gulvvarme overalt. (JVP'en kører kun på Gulvene!). Beregnet årsforbrug (JVP) 2800 kWhSmile Nilan VP18CEK til vent og varmt vand. Sydfyn.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.