HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Erfaringer med OK som Jordvarme-leverandør
Cube
Er der nogle der har erfaringer med at benytte OK som leverandør/installatør af jordvarmeanlæg?

Gode som dårlige erfaringer?

Har fået et godt tilbud fra dem, men vil gerne hører jeres erfaringer.

Tilbuddet fra OK er en Vølund Fighter 1245 12KW med 100 liter buffer.

skov
Ja, hvad er et Godt Tilbud ? !
Man skal passe på med ikke at sammenligne et GODT TILBUD med JYSKE dyner !
Jordvarme og dyner er i den henseende to meget vidt forskellige sager, selv om funktionen er det samme "At Varme" !
Ligeledes er Selskabet et a.m.b.a. selskab, så tag dig iagt!
Ordlyden i tilbuddet kan lyde godt fordi de ikke skriver det der er vitalt, det de kan blive hængt op på.
Har tidligere modtaget tilbud fra Selskabet, det var i hvert fald ikke OK!
Tilbuddet var skrevet meget elastisk og mangelfuldt, samt uden nogen form for garanti for det vitale KWh træk på jorden.
mvh
Skov

Chr
Tjahhh. Første spørgsmål må være, hvad der gør det billigere at købe gennem OK (som er et kommercielt selskab, der gerne vil tjene penge) sammenlignet med at købe direkte hos er autoriseret VP-leverandør.

Næste overvejelse er, hvad for et produkt du får. Da jeg selv var ude at lede efter en VP fandt jeg ud af, at en af byderne havde noget gammelt skod på hylderne, at interessen for jordbunden ikke var overvældende fra alle sider (fastlæggelse af slangelængde) osv. Det til trods for, at jeg havde indikeret ganske tydeligt, at jag havde læst på lektierne inden jeg sendte udbudsmaterialet ud. Det kan man tolke som man vil, men i min optik er det ikke seriøst.
Dernæst kommer spørgsmålet om hvad det er for en kanark der skal installere dimsen. Ved han noget om det -sådan i dybden. Man skal ikke bruge mange timer her på Heatpump for at finde historier om anlæg der er helt tovligt opstillede og indregulerede. Garanti og service hører også med i pakken.

Hvis du har jordvarme i tankerne, så ville jeg i dit sted finde tre seriøse leverandører og spørge dem om hvilke oplysninger de skal bruge for at give et tilbud og dernæst få et tilbud fra dem. Så har du noget at sammenligne med.

Chr.
197 kvm hus, energiklasse 2015. Blowerdoor testet til 0,28.
IVT PremiumLine EQ C8 varmepumpe med 463 meter turbocollector og 300 l buffer.
Specialdesignet ventilation med varmegenindvinding, Genvex Energy II med emhætte tilsluttet.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 9

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.