Hej Alle
Jeg har bygget nyt sommerhus på 90m2 med 6 kredse til gulvvarme og 200 m 40mm slange i jorden-efter anvisning fra min leverandør.
Fra mit gl hus har jeg 2 stk el-varmtvandsbeholder, som det er min plan at bruge i køkken og badeværelse. derved kan jeg holde en lavere fremløbstemperatur på det kommende jordvarmeanlæg.
Jeg regner med et minimalt anlæg med en kompressor enhed og en styring med SMS-interface.
Regulering skal være frostbeskyttelse, når vi ikke er i huset, og passende varme i gulvet når vi giver besked via SMS, at huset er i brug. Regulering mellem de enkelte gulvkredse sker på manuelle ventiler på manifolden. Ganske simpelt.
Anlæget skal være lidt underdimentioneret, da der også er brændeovn, som kan suplere.
Jeg regner med at anlæg på max 5 Kw - d.v.s. kompressorenhed uden styring og uden indkabsling, da jeg har bygget en lille kælder til anlæget. Styring laver jeg selv - det kan jeg godt.
Mit problem er at finde kompressorenhed i den størrelse og så vil jeg også gerne vide om jeg er helt galt på den.
Alt kan bygges, men er sjældent rentabelt. Du kommer til at betale relativt for meget for det, og kan formentlig få et komplet færdig anlæg for det du skal betale for kun VP delen, med mindre du lokker en af dem der bruger moduler til at sælge dig et nøgent modul.
Spring til debat:
Log ind
Er du endnu ikke registreret bruger? Klik her for at oprette dig.