HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Comfortzone boligventilationsvarmepumpe
enoer
Hej Alle
Jeg søger oplysninger vedrørende ComfortZone varmepumpe til opvarmning af nyt lavenergihus, anlægget genbruger den varme indendørsluft og sender det tilbage til huset gennem gulvvarmen og det varme vand og ventilerer samtidigt huset
Tidligere ejer af hus med Bosch jordvarmepumpe
 
hamselv
Det eneste varme dit hus så får tilført er kompressoreffekten. Altså så længe den kan afkøle til mindre end det der er udenfor. Når det overskrides skal varme tilføres fra elpatron eller andet. Netop dette lille stunt har altid været ventilationsvarmepumpernes akilleshæl. Det vælter simpelthen når behovet er der. Huset skal dæleme været meget lavenergi, for det er smart og gad godt at se hvilken brugsvandsvarmepumpe der magter at køle ned til lavere end minus meget koldt oppe fra stuetemperatur i eet hug. Den køleflade skal være lidt halvstor. Har en smule svært ved at se hvod'den man gør i praksis, uden at rende i ret voldsomme isproblemer, og/eller noget forbrug på elpatron.
 
hamselv
...og inden man henviser til almindelige luft/luft'ere og luft/vand'ere. Jo de kan køle langt ned. Men sådan en moderne en, står og suger udenfor, hvor der måske er -10, måske -15° Det køle den så køle 5 - 10° af. Det kan den så gøre med en fordampning der er 5 - 7 grader under. At skulle hente en meget begrænset luftmængde og så knalde den mere en 30° ned i et hug, lyder lidt svært i praksis. Har lidt svært ved at se hvor den fine effektfaktor skal komme fra i praksis. Gætter på det er en camoufleret elkedel lavet efter svensk facon. Og så bare måske i en bedre kvalitet en det markedet hidtil har været plaget af.
 
enoer
Tak for hurtigt svar, som jeg får oplyst og kan se i et katalog fra typehusfirmaet er det et standart tilbud til deres huse i Sverige, ifølge Comfortzonens hjemmeside er værdierne bedre end andre opvarmningsformer ??? , jeg kender heller ikke produktet og er selvfølgelig skeptisk, derfor mit indlæg, har tidligere haft jordvarme med stor tilfredshed
Tidligere ejer af hus med Bosch jordvarmepumpe
 
hamselv
Uhadada, så skal man for alvor passe på. Er lidt ked af at måtte indrømme, men jeg har jo tidligere været ansat i, og varm fortaler for IVT produkter. Men har oplevet at IVT's 495 TWIN og og andre lignende produkter fra andre fabrikanter, har givet brugerne grimme forbrug. Ikke mindst 495'ere importeret via svenske husbyggere. Produktet er slet slet ikke forligneligt med de danske regler og stygt for elforbrugende (lig nogle af de andre fra andre fabrikater). Man skal kunne læse ret meget inden ad, for at styre udenom den slags.

Men nu skal jeg ikke dømme nogen eller noget. Lad os se data, så kan man regne på det. Men mit råd vil være at finde dig en rådgiver der ved noget om energi og kan regne dette.
 
hamselv
Skal så straks tilføje at 495 jo var fuldkommen lovlig i DK da den blev solgt, men driftøkonomien ikke var rar i sammenligning med Greenline'n - heller ikke dengang. Men den var billig og kunne det hele. Det har et par andre fabrikanter også kunne fremvise. De par stykker vi solgte (det var så ikke mig der var sælgeren), ville jeg ønske vi ikke havde. Jeg personligt ville hellere have haft et 0 salg og kridhvid samvittighed. Men skidtet var lovligt dengang.

I dag kan jeg kun sige.....Regn rigtig godt efter!
 
enoer
Tusind tak for kommentaren det giver lidt at tænke over
Tidligere ejer af hus med Bosch jordvarmepumpe
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,231,735 Unikke besøg
XHTML CSS