Øv øv rigtig trist historie -
Kondensslanger skal checkes og rengøres med jævne mellemrum, det samme gælder filtre på indsugning og udsugning. Da det IKKE altid er tilstrækkeligt kun at få disse 2 ting checket/ rengjort ved et tilfældigt årligt service mener jeg at det er en fejl at du ikke er blevet grundigt informeret om det ved aflevering af jordvarmeanlægget i 2009, især da manglende rensning af kondensslangen jo tilsyneladende kan ha meget alvorlige og dyre konsekvenser. Jeg checketr altid filtre og kondensslangen ved " fyringsæconnens opstart på mit ventilationsanlæg.
Det er iøvrigt ikke særlig genialt konstrueret når et stoppet kondensafløb kan få sådanne konsekvenser.
Til gengæld er det ikke sikkert at dine problemer var opstået hvis du havde fortsat med at benytte vølunds Montørerer, da de jo kender hele anlægget og derfor også ville ha sikret dig at kondensafløbet blev renset ved hvert årligt service. Du kunne nok også ha presset Vølund til at yde en god kulance hvis det var deres folk der var blevet benyttet til det årlige service.
Det er lidt som når man vælger at køre bilen til service hos en uautoriserede mekaniker, man sparer ofte nogle kroner her og nu, men nogle gange koster det meget dyrt på den lange bane fordi fordi den uautoriserede overså noget eller ikke fik serviceret alt det der skulle, fordi han ikke havde den samme viden og uddannelse i lige netop den specifikke bil.
Umiddelbart vil jeg mene at Din "uautoriserede" montør bærer en stor del eller hele ansvaret for det hele hvis han blot har lovet at servicere dit jordvarmeanlæg.
Vi kan hurtigt blive enige om at vølunds pris for service er høj, til gengæld plejer det også at være iorden og hvis noget går galt alligevel har jeg erfaring for at deres villighed til kulance er noget større.
jordvarme anlæg vølund f 1245 8 kwh, ca 520 m slange i 2 lag. hus 250 m2 fra 1985 gulvvarme over alt. ventilationsanlæg med varmegenvinding. indetemperatur ca 23 grader varmepumpens årsforbrug i : 2010 = 5000kwh, 2011 = 4950kwh, 2014 = 4398kwh.
Jordvarmen opvarmer også mit 1900 liters UDENDØRS SPABAD. med 38 grader varmt vand sommer og vinter
Pr.21/9 2012 48 stk 250w solcellepaneler fordelt på syd,øst og vest vendte tagflader med danfoss tlx + 12,5 kwh inverter begrænset til 6 kwp. solcelleproduction i 2014 = 10070 kWh
|