HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Fejlfinding på anlæg
Razz
Hej,

Jeg er kommet i besiddelse af en ældre
Danfoss DHP AQ13
samt
Danfoss DHP-AQ Control Maxi 6-13

Så vidt jeg kan se er det nu Thermia der formidler service mv. på disse

Den forrige ejer af varmepumpen fortæller mig at udedelen har en "defekt": Den lader til at have nedsat effekt, hvilket kommer til udtryk når udetemperatur er under 8 grader. Så har den lavere fremløbstemperatur, og varmtvand (brugsvand).
Der er skulle ikke være fejlmelding på systemet.
Forrige ejer har fået forelagt at det måske kunne være enten manglende drivmiddel eller slidt/defekt kompressor.

Da pumpen ellers ingenting fejler synes jeg, i bæredygtighedens tegn, at den skal have en chance til. Dog kun så længe at reparationsudgifterne ikke er alt for omfangsrige.

Er der nogen herinde der har noget konstruktivt feedback eller eventuelt være behjælpelige med at sætte mig i kontakt med en dygtig tekniker der kan diagnosticere varmepumpen? Helst en ægte fag-nørd.

Både udedel og indedel står pt afmonteret og uden vand på systemet, hjemme i min garage i Kirke Hyllinge. Derfor transporterer jeg gerne enheden til et kompetent værksted, såfremt det er en mere økonomisk løsning.

På forhånd tak.
Mvh
Rasmus Eilertsen
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,977,717 Unikke besøg
XHTML CSS