HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Tryk på brinen
Flyrider
En af mine bekendte har et jordvarmeanlæg fra Nibe eller Nilan, men ligemeget, han hævder at hans tryk på brineslangen er 14 bar, ikke 1,4 men 14 bar. Kan det virkelig passe der er anlæg der kører med det tryk. Jeg er sikker på han tager fejl, men der kan jo være sket meget siden jeg installerede mit anlæg med ca. 1 bar. for 15 år siden. Glæder mig til jeres svar.Smile
IVT HT Plus C6. 110 meter bjergvarmeanlæg. 700 meter gulvvarme i nyt 207 kvm hus. Igangsat 20 sep 2007.
 
hamselv
Man må dæleme ikke håbe han kører med 14 bar. Det ligger formentlig over hvor slanger vil eksplodere. Han læser nok forkert og har 1,4 bar eller 14 m VS (meter vandsøjle). 14 bar er i hvert fald nogen vrøvl og i det man monterer en 2,5 eller 3 bar sikkerhedsventil på brinekredsen ville denne have skudt for længe siden. Slange kan normalt klare 6,3 8 eller nogengang 10 Bar. 14 bar er lidt vildt = 140 meter vandsøjle. Det behøver man ikke meget fantasi til at gætte er galt.
 
Chr
Eller evt PSI.
14 PSI er ca 1 bar.

Chr.
197 kvm hus, energiklasse 2015. Blowerdoor testet til 0,28.
IVT PremiumLine EQ C8 varmepumpe med 463 meter turbocollector og 300 l buffer.
Specialdesignet ventilation med varmegenindvinding, Genvex Energy II med emhætte tilsluttet.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,206,694 Unikke besøg
XHTML CSS