HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
KH Nordtherm anlæg
BSL
Hej i gruppen

Vi skal til at bygge hus inden så længe, og skal have et jordvarmeanlæg installeret. I Horsens kommune kan alle der vil installere jordvarmeanlæg heldigvis få dispensation for DONG tilslutningspligten.
Det VVS firma som byggefirmaet bruger forhandler KH Nordtherm anlæg, så det bliver nok et Combi 305 anlæg vi skal have.
Er der nogen der har erfaringer med dette anlæg, gode som dårlige, så hører jeg meget gerne om det.
Er det ringere eller bedre end tilsvarende anlæg fra DVI og IVT?

Jeg ser frem til at høre jeres meninger.

Mvh. Bjarne Lauridsen

Admin
Hej BSL

KH har lavet varmepumper i mange år, sikkert helt fint produkt.
KH er også at finde på positiv listen
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl

michael0137
Hej Bjarne.

Vi har fået installeret en combi 305 i vores nye hus. Den kører fint og larmer ikke meget, men omkring kvaliteten i forhold til de andre anlæg du nævner, ved jeg ikke hvad der er bedst. Vi valgte K.H. fordi byggefirmaets VVS'er forhandlede dette. (Preben Jørgensen Huse / Tørring VVS). Anlægget kører netop nu og arbejder på livet løs for at tørre huset, så vi kan komme videre med det indvendige arbejde. Det er nok lidt utaknemmeligt for et anlæg at blive startet op på denne årstid i et hus der skal tørres igennem og hvor der ikke er tætnet omkring vinduer og døre endnu! Men tilsyneladende klarer anlægget det fint, det har nu kørt i ca. 2 mdr. uden problemer.
Held og lykke med projektet, det er en spændende fase.

/ Michael.

BSL
Hej Michael

Det er også Tørring VVS vi skal have til at montere. (gennem Uldum Huse)
Hvad har I givet for systemet incl. montage/installation?

Mvh. Bjarne

michael0137
Hej Bjarne.

Vi har endnu ikke afsluttet byggeriet og fået den endelige opgørelse, men Jens Peter (Tørring vvs) lovede mig, at han kunne lave det til ca.90.000 kr., alt inklusiv.
Jeg håber da at den pris holder, vi har afsat 100.000 kr. til projekt jordvarme og det burde kunne lade sig gøre.
Alt det øvrige som tørring vvs har lavet, har passet med den aftalte pris, så mon ikke vi kan regne med at jordvarmen også gør det.

/ Michael

smalnikow
Hej Bjarne

Jeg er nysgerrig efter at høre, hvordan det er gået med byggeriet og jordvarme anlægget, da vi også går i byggetanker i Horsens (Egebjerg) området og har også Uldum huse og jordvarme i tankerne.

I dit første indlæg skriver du, at Horsens Kommune giver dispensation for DONG tilslutningspligt, hvis man installerer jordvarme, men er det ikke kun hvis man bygger sit hus som et energiklasse 1 eller 2 hus ? (Sådan svarede Horsens Kommune os, da vi forspurgte primo 2008)

Hvordan er Jeres erfaringer med Uldum Huse ?

Mvh.
Smalnikow

michael0137
Hej Bjarne og smalnikow

Til orientering kan jeg fortælle at vores KH Nordtherm anlæg, leveret og monteret af Tørring vvs kører ganske upåklageligt. Anlægget er monteret i vores hus tæt ved Hovedgård, som jo også er Horsens Kommune. Vi havde ikke problemer med at få vores tilladelse, men var heller ikke underlagt forsyningspligt. Det andet og absolut sjoveste i processen har været prisen, der må jeg sige at Tørring vvs absolut holdt deres aftale, faktisk leverede de anlægget billigere end de havde sagt fra starten. Anlægget har kørt siden februar i år og har hele vinteren arbejdet med at tørre vores hus. Vi har nu boet i huset i godt et par måneder og er meget glade for valget af varmekilde. Jeg har bestilt en bimåler til jordvarmen, så jeg nøjagtigt kan se hvor meget det koster os at varme huset op.

/ Michael

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 11

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.