HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Holdbarhed/garanti med freq styret pumper
kap
Jeg har hørt, ved ikke om det er sandt, at holdbarheden på DVI´s freq styret pumper, er eller har været meget dårlig, deraf den kun 2 årige garanti. Er der nogle som kan bekræfte eller afkræfte dette...?
Mvh
Karsten Plambech
[url]http://www.kap-webdesign.dk[/url]

kap
Har lige snakket med DVI, de påstår at deres pumper(freq styret) ingen problemer har med holdbarheden, og at de 2 års garanti er normalt i branchen. Samtidig giver Vaillant (alm pumpe)10års garanti på kompressor, og 10års garanti på hele systemet hvis man tegner et service abbonement.

Er nu meget i tvivl, vil helst have en freq styret pumpe, men de 10års garanti er et overbevisende salgs argument.
Hvad pokker skal man vælge...?

Er der nogle som har et Vaillant/DVI/Vølund eller tilsvarende system kørende i nærheden af Hillerød, som jeg kunne se.......?
Mvh
Karsten Plambech

Admin
Falske rygter om behovsstyrede varmepumper

Udviklingsprojektet omkring behovsstyrede varmepumper blev hos DVI igangsat i 1998.

I foråret 1997 var projektet afsluttet hvorefter serieproduktion og leveringen påbegyndes.

På nuværende tidspunkt er der leveret ca. 700 stk. behovsstyrede varmepumper, hvoraf ingen har udvist manglende holdbarhed.

Det er mig derfor uforstående at rygter omkring manglende holdbarhed kan opstår.

Er det en forhandler eller fabrikant som ikke kan levere behovsstyrede varmepumper?

Omkring garanti kan jeg oplyse at DVIs garanti på varmepumper siden 1979 har været 2 år, hvilket er en udvidelse af købeloven, og i øvrigt er normale for branchen. Der er herfor ikke tale om en reduceret garanti på behovsstyrede varmepumper.

Længerevarende garanti er i øvrigt et vidt begreb som ofte er forbundet med klausuler og mange betingelser. DVI har på nuværende tidspunkt ikke planer om at deltage i konkurrencen om en udvidet garantistillelse, men vil i stedet bruge kræfterne på at producere varmepumper hvor kompressoren kan holder i tyve til tredive år.

Henning Pallesen
Direktør
DVI A/S

Indsat på vegne af Dansk varmepumpe industri
Redigeret af Admin d. 08-07-2008 23:10
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl

Admin

For ca 2 år siden foregik der en debat et andet sted på nettet hvor ivt
blev nævnt for at have kompressor havarier.

Jeg blev derfor ringet op af den danske chef for IVT søren larsen
om jeg ville bringe en meddelse og selvfølgelig ville jeg det.

IVT havde ingen problemer med kompressor havarier i danmark på den model som var nævnt i debatten andet steds.de solgte den slet ikke men også her hed det sig at det var ivt kompressoere der var noget galt med.

Så man skal passe på med rygtedannelser. ( specielt hvis de kommer fra salgskonsulenter )
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl

kap
Ja det var der en afkræftelse....

Set i bakspejlet, kunne jeg måske have skrevet spørgsmålet på en anden måde, så det ikke fremkaldte den, i mine øjne, voldsomme reaktion fra DVI. Men det er selvfølgelig deres levebrød, så forståeligt nok! Det skal siges, at det på intet tidspunkt har været min intention at starte et rygte. Men når man skal investere 120.000+ , må det da være muligt at stille spørgsmåls tegn ved de ting, man finder forkert.

Med hensyn til garanti skriver DVI:
"Længerevarende garanti er i øvrigt et vidt begreb som ofte er forbundet med klausuler og mange betingelser. DVI har på nuværende tidspunkt ikke planer om at deltage i konkurrencen om en udvidet garantistillelse"

Jamen det er der fint at de giver den samme garanti som mange andre inden for branchen, i mine øjne er det for lidt, ikke kun for DVI, men for alle fabrikanter . Hvis pumperne virkelig holder 20-30år, må det være en let sag at kunne give en garanti på feks 10år, selvfølgelig afhængig af en serviceaftale. Systemet skal jo alligevel have service en gang om året.

Hvordan kan det være at, garantien ikke er længere?

Om jeg ender op med en pumpe garanti på 2år kan meget vel ske, DVI er stadig inden i billedet, sammen med 2-3 andre. Men derfor er jeg langt fra tilfreds med de 2år, det kan i alle gøre bedre.
Redigeret af kap d. 09-07-2008 08:44
Mvh
Karsten Plambech

Admin
Hejsa

Den med rygtedannelser var nu ikke ment på netop dig kap Smile

Jeg tror alle gerne ville have mere garanti, og jeg ved da også at branchen har prøvet og arbejde med nogle forsikringsordninger

Men endnu findes der ikke noget standard produkt for alle der er medlem af fabrikantforeningen.

Jeg forstår godt man gerne vil have mere garanti,men omvendt mange biler til måske 300.000 kr der er to års garanti og ikke mere.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl

smiley356
Hmmm... det lyder som et noget kort udviklingsprojekt... fra 1998 - 1997

Udviklingsprojektet omkring behovsstyrede varmepumper blev hos DVI igangsat i 1998.

I foråret 1997 var projektet afsluttet hvorefter serieproduktion og leveringen påbegyndes.

Vi har fået installeret en behovsstyret varmepumpe fra DVI - Queen 10 - og har i den forbindelse fuld tillid til dennes holdbarhed.
Queen 10 - 3 x 200m slange - 150 m2 renoveret hus fra 1910 i 2 plan - Vandbåret gulvvarme overalt - forberedt til frostfri-opvarming af lade - separat el-måler på varmepumpe

Sydkoel
Jeg er villig til at give 20 års garanti på alle pumper jeg sælger, uden klausuler eller forbehold, så er spørgsmålet bare om kunden er villig til at betale for den garanti !

Det er med garanti som med alt andet: intet er gratis !

Jeg forstår da udemærket at DVI ikke giver mere garanti end de 2 år de gør, det er udelukkende et spørgsmål om at holde produktprisen nede på et niveau, hvor kunderne synes det er rimeligt. En øget garanti ville også øge produktprisen.

Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.