HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Valg af naturvarme leverandør
Lars Kristensen
Hej Forum!

Jeg bor i et område på sjælland, der arbejder på at komme med vores fjernvarme.

Alternativet for opvarmning må så umiddelbart være naturvarme.

Vi bor i et område med mange forskellige huse og lejligeheder, men det meste af bebyggelsen er fra starten af 1900 tallet, nogle har plads nok til jordvarme andre har ikke, og gældene for nogle af lejlighederne, er at de ikke har "ekstraplads" til installation.

Hvilken leverandør/mærke

Kan klare de forskellige krav der vil være til sådan en opgave, da jeg tror at vi skal have jordvarme, luft/vand fordelt på bygninger fra 100 til over 1000 kvadratmeter, nogle af de store bygninger er med 10 til 14 lejligheder andre er ikke.

Mvh Lars

Sydkoel
Hej Lars

Hvormange boliger og kvadratmeter drejer det sig om totalt ?

Umiddelbart lyder det som om opgaven er så stor at den skal i et egentligt udbud/licitation !
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.

Lars Kristensen
Det drejer sig umiddelbart om en hel del kvadratmeter, mellem 5000 - 10000 kvadratmeter, men det er er ikke lagt fast endnu, og det kan også godt være at det bliver mere endnu. Hvorfor taler du om udbud/licitation? er det ikke kun når det er offentlige.

Sydkoel
Jo det kan egentlig godt være at det kun er det offentlige der skal lægge deres projekter i udbud.

Jeg tror umiddelbart at den bedste løsning ville være at lave en fælles varmecentral med varmepumper der så via et forsyningsnet distribuerer varme ud til forbrugerne.

Det er selvfølgelig svært at give et cirka bud på prisen, men er det 10000 kvadratmeter snakker vi hurtig 3,5 - 4 millioner kroner incl. moms.

Danfoss har deres DHP-R serie der vil kunne bruges i forbindelse med en stor varmecentral, men hele projektet skal nok strikkes sammen af nogle ingenører.
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.

Lars Kristensen
jeg tror, det skal være en blanding, af lidt af hvert, men jeg syntes stadigt at mit spørgsmål er "åbent".

Hvilket "mærke eller leverandør", eller skal jeg forespørge efter noget mere specifikt.

En stor varmecentral, er nok udelukket, men det må den enkelte leverandør jo have en mulighed for at give et bud på, eller hvad?

Sydkoel
Jamen leverendør/mærke kommer jo an på hvilken løsning der vælges. Danfoss DHP-R kan leveres i mange forskellige konstallationer og kan derfor bruges i både helt store varmecentraler men også i mindre løsninger til et eller 2 huse eller lejlighedskompleks. I enkelthuse kan man vælge en anden Danfoss f.eks en DHP-H med indbygget varmtvandsbeholder.

Umiddelbart tror jeg ikke der er lavet en varmepumpeløsning af denne kaliber i Danmark før, så derfor tror jeg den rigtige indgangsvinkel vil være en af ingenørerne hos fabrikanterne du skal have fat i og forelægge projektet.

Sydkøl A/S

Lars Kristensen
Det var også derfor jeg stilte spørgsmålet, til at starte med, og det lyder som om at Danfoss kan levere, både store og små løsninger.

Tak for hjælpen

Hvis der er andre der har nogle bud, så kom bare med demSmile

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.